המתנה לברית אצל תינוק עם קשיי נשימה (מים מקוניאליים)
לרב הלפרין שלום נשאלתי לגבי תינוק בן שנולד ב"ה ביום שני. הנתונים, כפי שתארו לי:היו מים מקוניאליים.ביום רביעי, כאשר תכננו לשחרר את היולדת, שמו לב
א. ברוב התשובות לגבי מעוברת שתאריך הלידה משוער הוא יום כיפור מתייחסים להקלות בשתיה בלבד מה לגביי אכילה ?
ב. כמו"כ מה לגבי אכילה בהתפתחות לידה ממשית?
ג. האם אישה שתאריך הלידה המשוער הינו יום הכיפורים מחוייבת בצום או שישנם הקלות בעניין זה?
א. בחודש התשיעי כמעט בכל המקרים אין צורך אמיתי בתוספת אכילה, שכן את החומרים המזינים ניתן לקבל באמצעות שתיה של נוזלים מזינים.
ב. סמוך ללידה יש עדיפות דווקא להימנע מאכילה, עקב האפשרות שיהיה צורך בהרדמה דחופה, ואז מזון מוצק בקיבה מחמיר את סיכוני האספירציה (חדירת נוזלי קיבה לקנה הנשימה)
ג. לא קיים כלל אחיד בנושא, ויש לדון בכל מקרה לגופו ימים ספורים לפני יום הכיפורים, כמובן אחרי התייעצות מוקדמת עם הרופא המטפל.
וראה בשער החמישי במאמרי על דרכו של הגרש"ז ברפואה ופיקוח נפש (אסיא נז-נח, ונשנה בספר אסיא ט עמ' 234-239)
לרב הלפרין שלום נשאלתי לגבי תינוק בן שנולד ב"ה ביום שני. הנתונים, כפי שתארו לי:היו מים מקוניאליים.ביום רביעי, כאשר תכננו לשחרר את היולדת, שמו לב
אני מבקשת עזרה להבנת הפרשנות של ר' משה פיינשטיין בקשר לבעיה של מניעת הריון, האם הוא מסכים או לא עם מניעת ההריון, כיצד הוא מסביר
שלום וברכה! ברצוני לדעת מהי דעתה העדכנית של ההלכה בנוגע לשיבוט בני אדם [באופן כללי, לאו דוקא לצורך מסויים]. תודה רבה, .
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.