ברית מילה בידי כירורג
שאלוני שאלה בנוגע לעריכת ברית מילה שהמוהל הוא דר' לכררוגיה ואינו מוהל האם הוא יכול לבצע מילה ואבי התינוק יברך וימנה אותו למוהל
שלום הרב
שמי מ',
אני לא רואה היום מערכת המגדלת תלמידי חכמים בעלי רקע מדעי.
בעצם, אין אף מוסד העוסק בכך באמת. אין אף מוסד המקנה ויוצר גישה אינטגרטיבית בין השניים.
והתוצאות מדברות בעד עצמן. כל הת"ח הגדולים של "תורה עם דרך ארץ, הם יצירי האסכולה הגרמנית של פעם, שהיתה ואיננה עוד.
גם לא מכון לב ולא בר אילן, מעמידים זן זה של ת"ח.
הישיבות התיכוניות מגדלות אותנו בעולם חצוי של קודש וחול, ללא אינטגרציה. כאשר התנ"ך והמחשבה משובצים עם לימודי החול……
אני לא רואה את הדור שמחליף את פרופ'י לב, פרופ' יהודה לוי, פרופ' מאיר שוורץ (יבלחטו"א) ודומיהם.
איך מגדלים דור של ת"ח בעלי הבנה וידיעה במדעים, ובעלי גישה אינטגרטיבית, מאחדת?
א. לגבי "אני לא רואה": המשנה בשני מקומות בש"ס כבר הזכירה לנו כי " לא ראינו — אינו ראיה".
ב. לגבי "אין מוסד העוסק בכך באמת": למיטב ידיעתי גם בעבר צמחו גדולים אינטגרטיביים על רקע אינדבידואליסטי ולא כתוצרת מוסדית
ג. לגבי "התוצאות המדברות בעד עצמן":
קביעה זו קצת תמוהה בעיני. אם הכונה לגדולי ישראל בעלי הבנה גם במתמטיקה ובמדעים, האם החזון אי"ש, למשל, לא עונה לקריטריונים הללו? האם הרב י"א הלוי הרצוג לא עונה לקריטריונים הללו? ובנוסף אני מכיר אפילו היום לא מעט תלמידי חכמים צנועים שעונים בשופי לקריטריונים שציינת.
שאלוני שאלה בנוגע לעריכת ברית מילה שהמוהל הוא דר' לכררוגיה ואינו מוהל האם הוא יכול לבצע מילה ואבי התינוק יברך וימנה אותו למוהל
שלום רב, שתי שאלות לי אליכם: אני בת 30, לאחר תאונה מלפני כ-3 שנים. כתוצאה מהתאונה נפגע לי קרסול שמאל. מאז עברתי שורה אורכה של
חליתי בברונכיטיס. הרופאה אמרה שאסור לי לצום ביום כיפור. אינני סובלת ממחלות ברקע. מה עלי לעשות? האם יש צורך בפרטים נוספים?
שלום רב. אני בן 26 נשוי 5 שנים ואב לשני ילדים . אני סובל משפיכה מוקדמת. שאלתי היא, האם מבחינה הלכתית ורפואית, אפשר לפתור בעייה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.