הליך גיור לתינוק מתרומת ביצית (מתורמת שאינה יהודיה)
שלום, ברצוני לברר הליך הגיור לבן שנולד מתרומת ביצית מחו"ל (תורמת לא יהודיה) והריון בגופה של אם יהודייה. האב גם הוא יהודי. האם מספיק לבצע
שלום,
אני תלמידה בכיתה ט' באולפנה במרכז הארץ,
בשנה זו אנו עורכות פרוייקט בשיעור ביולוגיה בנושא רפואה והלכה, הנושא שבחרנו הוא: מחלות לא קטלניות גנטיות בעוברים.
שאלתנו היא מה דעת ההלכה בנושא.
האם אפשר לעשות אבחון טרום השרשתי גם אם זה לא מחלה קטלנית אבל תורשתית ויש עוד ילדים בבית שחולים במחלה הזאת?
תודה רבה
השאלה מה דעת ההלכה בנושא, היא שאלה רחבה ולא מוגדרת, במיוחד שגם נושא העבודה לא מוגדר בצורה מלאה.
לגבי השאלה השניה:
התשובה חיובית. מותר לבצע אבחון טרום השרשתי (PGD) כדי למנוע סבל מהצאצא האמור להיוולד, גם אם מדובר בסבל אמיתי שאיננו כרוך במחלה קטלנית.
עוד על PGD ראי מאמרו של הרב שלמה דייכובסקי, 'ברירה טרום עוברית ומעמדו של קדם עובר', אסיא ע"ז-ע"ח, עמ' 73-75.
כמו"כ ראי מאמרו של פרופ' אברהם שטיינברג 'על בחירת מין היילוד' (אסיא שם עמ' 76-89)
שלום, ברצוני לברר הליך הגיור לבן שנולד מתרומת ביצית מחו"ל (תורמת לא יהודיה) והריון בגופה של אם יהודייה. האב גם הוא יהודי. האם מספיק לבצע
When a patient undergoes a hip replacement, what must be done with the bone removed? Does it have to be buried on a cemetery or
שלום רב, ברצוני לשדך לחברה שלי בחור . במשפחת הבחורה ישנה מחלה גנטית "הפרה המשוגעת" (קרויצפלד יקוב) שכידוע יתכן שתתקוף בסביבות גיל 50-60 ויתכן שבכלל
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.