זכות הרופא להמתת חסד
איזה זכות מוסרית/תורנית/אתית, יש לרופא בעת ביצועו את המתת חסד שמבקש אדם (ןבה"מש מאשר) הרי אין הרופא מחויב!! תמיד לדאוג לרפואתו של אדם? נכונים הדברים
רציתי לשאול האם יש הסבר מדעי לכך שיש דיון בתוס` בתחילת פרק כל היד על זרע לבטלה לנשים. מעבר לדיון ההלכתי ראיתי בבן יהוידע שכותב שאכן כך הוא להלכה ע"פ דברי האר"י – האם יש לכם הסבר לכך והאם להלכה ולמעשה יש על כך התיחסות. אודה מאוד למקורות.
ראו באנציקלופדיה ההלכתית-רפואית (מהדורה חדשה, תשס"ו), כרך ג' ערך "זרע", פרק "דיני השחתת זרע האישה" בעמ' 391-396.(גירסה מקוצרת של ערך זה – במאגר המידע של המכון, בערך "זרע והשחתת זרע", בפרק "דיני השחתת זרע האשה", ליד הערה מס' 241).
ניתן לרכוש את האנציקלופדיה דרך אתר המכון.
איזה זכות מוסרית/תורנית/אתית, יש לרופא בעת ביצועו את המתת חסד שמבקש אדם (ןבה"מש מאשר) הרי אין הרופא מחויב!! תמיד לדאוג לרפואתו של אדם? נכונים הדברים
בסייעתא דשמיא אני לומדת רפלקסולגיה בבי"ס חילוני מעורב. מה שיוצר המון בעיות… אחת מהן היא שכבר כמה שאני צריכה לחשוף את הרגליים בשיערוים עד מתחת
הרב הלפרין שלום. אמרת לי בזמנו שאמר לך המשגיח של ישיבה (כמדומני מיר) ששמע מהרב אלישיב שבתרומת ביצית היולדת היא האם וזה כמו "מייד אין
אשתי בהריון והיו לנו כבר כמה הריונות בעבר והפלות בגלל בעיות של קרישת דם והיה לה גם אירוע של קריש דם. למעשה עדיין יש לה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.