בס"ד
לכבוד הרב מרדכי הלפרין שליט"א
אין מקום לטעון שמעשנים פסולים לעדות,
מידי דהוי כאותם דקבור נפשא ביום טוב במסכת סנהדרין דף כו:
כלשון הרמב"ם הלכות עדות יב, א
"שרוב העם אינן יודעים דברים אלו".
ד
כך אמר לי בשעתו הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, שבמצב בו המעשנים אינם יודעים שהם עוברים על איסור רציחה (שענשו מיתה בידי שמים) הם אכן לא נפסלים לעדות.
וראה מה שכתבתי בספר אסיא ה', בסקירה ההלכתית על העישון עמ' 238-247, בהערה 69 סמוך לסוף המאמר.
ומכאן שאם מדובר באדם שהגיעו אליו הנתונים העובדתיים הנוגעים לעישון, והובהרו לו המשמעויות ההלכתיות הנובעות מהם גם לגבי כשרות לעדות – אכן הוא יפסל אם ימשיך לעשן.
וכן הבנתי את דעתו של הגר"א נבנצל, שהובאה בהערה 69 באסיא שם.
נ.ב לא ציינת מהו המקור שעורר אותך להתייחס לנושא. נשמח אם תציינו.
How is Downs syndrome considered in Halacha? Is a man with down's syndrome eligible to make a Minyan and can he be called to the
רציתי לשאול- מה דעת ההלכה על שינוי גופני- כמו ניתוחים פלסטיים, ואפילו צביעת שיער, ובשונה- הרכבת משקפיים. האם זוהי התערבות במעשה ד' וכאילו לא נוח
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.