כשרות כדורי ברזל בהריון
אני בחודש השישי להריון והרופאה הורתה לי ליטול כדורים לתוספת ברזל. מכיוון שחיפשתי כדורים העשויים מחומרים טבעיים רכשתי את כדורי הברזל פלוס פמינה של חברת
שלום לכבוד הרב,
אשתי ואני נשואים וב"ה עתיד להיוולד לנו בן בכור.
לפני הריון זה אשתי היתה בהריון ונאלצנו להפסיק אותו מלאכותית בשבוע 9. האם ניתן לעשות פדיון הבן לבן שב"ה עתיד להיוולד לנו?
תודה מראש.
השאלה הקובעת היא מה היה גילו של העובר בזמן שהפסיק לחיות.
האם יש לך את הנתון החשוב הזה?
[במידה ואין לכם את הנתון ואינכם יכולים להשיגו, אז יש לפדות בלא ברכה]
העקרון ההלכתי הוא כדלהלן:
אם הפסקת התפתחות של העובר הראשון התרחשה לפני היום ה 41 מרגע ההפריה (עד שבוע 7+5 לפי מניין הרופאים, המוסיפים מטעמי נוחות 14 יום לגיל העוברי) אז ברור שניתן לפדות עם ברכה את הילד שנולד כדרכו בהריון השני.
אם הפסקת ההריון היתה מעבר ל 50 יום ממועד ההפריה – אין צורך בפדיון. אם יש ספק או שההריון הראשון הפסיק להתפתח בין היום ה 40 ל 50, אזי בדרך כלל ראוי לבצע פדיון הבן אך בלא ברכה.
הריונות קודמים בהם לא נצפה עובר, אינם פוטרים את ההריונות הבאים מפדיון הבן ויש לפדות אז בברכה.
עד כאן ברמה התאורטית. ברמה המעשית ראוי להתיעץ עם רב מורה הוראה מנוסה.
אני בחודש השישי להריון והרופאה הורתה לי ליטול כדורים לתוספת ברזל. מכיוון שחיפשתי כדורים העשויים מחומרים טבעיים רכשתי את כדורי הברזל פלוס פמינה של חברת
שלום רב. אני חולה אסטמה וסובל מידי פעם מקוצר נשימה בעיקר מתנאי מזג אוויר שונים של לחות או שינויים במזג האוויר. קוצר הנשימה שלי בד"כ
שלום, תודה על האתר הנפלא. רציתי לשאול שתי שאלות: 1. האם בהריון, כאשר הבטן מפריעה לתשמיש באופן הרגיל, (או כשהבטן עדיין לא גדולה – אבל
Now I have a question I was hoping you could give me your thoughts on. The academic velt wants to tainah that pri'ah is a
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.