קריאה לעזרה
אני סובלת יסוריים קשים וכואבים המקרה שלי מוזר ביותר אני סובלת מעין רעה זה תקופה של שנתיים היום אני נמצאת במצב שהגוף שלי לא מסוגל
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב)
האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
לא ידוע לי על בחינה פיזיולוגית של תיאור חז"ל.
אמנם ברמה הפיזיולוגית יש הגיון רב בתצפית של חז"ל, שכן בגוף יש מנגנונים המווסתים את זרימת הדם לאיברים השונים בהתאם לצרכיהם המיידים.
למשל: בזמן מנוסה – מתרחבים כלי הדם לשרירי הגפיים כדי להגביר את זרימת הדם אליהם, ומתכווצים כלי הדם של מערכת העיכול, כדי לצמצם את זרימת הדם אליהם ובכך לאפשר זרימת דם אופטימלית בהתאם לצרכים המיידיים.
אין להתפלא, איפוא, אם בזמן השלב השני של הלידה שבו עיקר המעמסה נופלת על שרירי הרחם הגדולים, שתהיה ירידה מוצדקת בזרימת הדם לשרירי הירכיים.
הדבר בוודאי נכון כאשר בעקבות הדימום ואיבוד הדם בעת הלידה, זרימת הדם מווסתת, ועם הקטנת הזרימה לשרירי הירך הגדולים ולרקמות העוריות והתת-עוריות של הירך, נוכל להבחין בקירור באופן ברור.
אני סובלת יסוריים קשים וכואבים המקרה שלי מוזר ביותר אני סובלת מעין רעה זה תקופה של שנתיים היום אני נמצאת במצב שהגוף שלי לא מסוגל
הפניה היא לגבי צום ביום כיפור. אני צמה שנים, לפני יותר משנה התעוררה בעיה רצינית במערכת העיכול שלי, לאחר בדיקות מה שיש לי זה תסמונת
אני מתנדב במד"א איילון/י-ם,נוצר בעיה,לפעמים יש מקרים שאינם ממש דחופים(החולה היא בת)ושלחו את האמבולנס שלנו לשם,היינו צריכים לראות ולבדוק איברים מכוסים(יש לזכור,שהחולה היא בת). האם
מהי עמדת ההלכה לאפשר שיבוט של ילדה שמתה על מנת למנוע סבל וצער גדול מאד להורים, שעלולים גם לסכן את חייהם ובכך את הערך הנעלה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.