תפילות במנין בבתי כנסת בתקופת מגפת הקורונה
שלום רב בשל נגיף הקורונה נסגרו בתי כנסת רבים, אך יש קהילות בהן מניינים ממשיכים להתקיים. לא ברור לנו, כקהילה הפועלת ללא רב אבל עם
שלום וברכה,
שמי ר ואני בת 23. בעלי ואני אנשים דתיים ויש לנו ב"ה ילדה בת שנתיים אשר מהלך ההריון שלה היה תקין. כעת אני בשבוע ה15 להריוני ובבדיקת אולטרא סאונד שיגרתית נמצאו אצל העובר שני מומים קשים:
1. חוסר סגירה של עמוד השידרה.
2. חוסר התפתחות של דופן הבטן.
שני רופאים שביקרנו אצלם המליצו לנו לבצע הפסקת הריון. רצינו לשאול האם מבחינה הלכתית מותר להפסיק הריון כזה?
כידע כללי מומלץ לעיין:
1. במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הפסקת הריון – היבטים משפטיים, מוסריים והלכתיים" שפורסם ברפואה ומשפט גליון 27 עמ' 84-90.
2 באנציקלופדיה הרפואית הלכתית של פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים) כרך ב' ערך הפלה עמ' 47-115, ובמקורות המצויינים שם.
שלום רב בשל נגיף הקורונה נסגרו בתי כנסת רבים, אך יש קהילות בהן מניינים ממשיכים להתקיים. לא ברור לנו, כקהילה הפועלת ללא רב אבל עם
האם כל אישה שעוברת הפלה אינה יכולה לערוך פדיון? מה לגבי הריונות בו לא ראו שק הריון או לא הופיע עובר כלל? שבוע 7-9 !
מבקש עצתכם: לצורך טיפול רפואי לא שיגרתי אך גם לא חריג ומסוכן ביותר. איזה רופא עדיף לבחור? במומחה יותר למרות שאיננו נח לבריאות או שמא
מה דעת הרבנים שאוסרים תרומת איברים לגבי השתלת איברים? שהרי אם אסור לתרום, איברים מנין? ואני מתכוון לאיברים שהמצבים שבהם ניתן עדיין לתרום אותם הם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.