שלום,
אני רופא מתמחה בגינקולוגיה.
אני נתקל בקונפליקט בין מחוייבותי ההלכתית/מצפונית לעומת מחוייבותי המקצועית כאשר מגיעות אליי לביה"ח נשים אשר מגלות הריון לא רצוי ומעוניינות לבצע הפסקת הריון, וכמו מקרים בהם אני צריך לסייע להכין נשים להפסקות הריון (קבלה לאשפוז, החתמה על הסכמה וכדו').
מה מותר ומה אסור?
תודה,
ג
רופא הנמנע מהשתתפות בתהליך הפלה כשהדבר מנוגד למצפונו או שיקול דעתו הרפואי, מוגן גם מבחינה חוקית בסעיף מיוחד (סעיף 318) של חוק העונשין, תשל"ז – 1977, שסעיפים 312-321 דנים בהיקפו של איסור הפסקת הריון בישראל:
318. הסתייגות מטעמי מצפון או שיקול דעת רפואי [תיקון: תשל"ח]
אין במתן אישור לפי סימן זה כדי לחייב רופא נשים להפסיק הריונ ה של אשה אם הדבר הוא בניגוד למצפונו או לשיקול דעתו הרפואי.
אתה רשאי לבצע בדיקות רפואיות כלליות כמו אנמנזה ובדיקה פיזיקלית לפני התהליך, כאשר בבדיקה עליך להיות רגיש ולשים לב אם האשה הנבדקת על ידך באמת חפצה בהפלה או שהיא פנתה לבצע הפלה בגלל לחצים שונים.
בחלק מהמקרים, מילוי חובה חוקית, מוסרית והלכתית זו יכול להביא למימוש רצונה האמיתי של האשה ולמנוע את הפעולה האסורה כאן גם לפי ההלכה וגם לפי החוק, וכבר היו דברים מעולם.
אישתי בחודש תשיעי ובצום תשעה באב היא תהיה לאחר התאריך המשוער שלה. ברצוני לשאול האם היא תהיה חייבת לצום בתשעה באב או שבגלל שהיא עברה
שלום וברכה, רציתי לדעת האם יש סכנה לאשה שהיא בחודש התשיעי להריונה לטבול כשהמים של המקוה לא נקיים ואולי גם מזוהמים במקרים מסויימים שלא ניקו
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.