בעיה בברית המילה
אני רוצה לתת יותר פירוט לשאלה שכבר שלחתי… נולדתי למשפחה חילונית, חזרנו בתשובה לפני מספר שנים, יש לי חשש, שלא עשו לי את הברית כמו
שלום רב! ב"ה ילדתי. ילדי ניזון מחלב אם בלבד. אני עובדת בתור אחות בבית חולים. בעוד מספר שבועות אני חוזרת לעבודה. במהלך המשמרות אני אשאב חלב במשאבה ידנית. וכמובן שאשאיר אוכל עם התינוק בבית. במסגרת העבודה אני מחוייבת לעבוד גם משמרות שבת. מה עליי לעשות בעניין השאיבה? שאם לא אשאב, לבני לא יהיה אוכל. אך גם אם אצליח לשאוב יותר במהלך השבוע (ע"מ להשאיר איתו בשבת), אם לא אשאב כשאני עובדת, יעברו 10 שעות (זמן משמרת + הלוך חזור בהסעה) בלי שאשאב. מצב כזה גם יפחית לי את כמות החלב הדרושה לבני ובנוסף יגרום לי לגודש. גם אם אעבוד שישי ערב או שבת ערב, אומנם יהיו פחות שעות שבת בעבודה, אבל עדיין מרווח הזמן יהיה גדול יותר מהמרווח בין ארוחה לארוחה שהבן שלי רגיל לאכול. מה הפתרון למצב זה? חשוב לי לציין שקרוב לוודאי שלא אצליח "להתחמק" מלעבוד משמרות שבת (שזהו כמובן הפתרון האידאלי למצב) ולכן הנושא מאוד מטריד אותי, כי אני מעוניינת להמשיך להניק עד גיל חצי שנה לפחות.
נ.ב.: בני יהיה בן 3 חודשים כשאחזור לעבודה.
תודה רבה
כדאי לבדוק את זכויותייך החוקיות.
ככלל מקובל שעבודתה של אשה מינקת תאורגן בצורה כזו שאיננה מונעת את ההנקה.
לפי עקרון זה סביר שניתן למנוע את החיוב שלך לעבוד בשבת.
במקביל אני מציע שתפני בשאלה המשפטית לעו"ד מירה היבנר, היועצת המשפטית של משרד הבריאות, רח' בן טבאי 2 בירושלים.
אני רוצה לתת יותר פירוט לשאלה שכבר שלחתי… נולדתי למשפחה חילונית, חזרנו בתשובה לפני מספר שנים, יש לי חשש, שלא עשו לי את הברית כמו
שלום לכם אני קוסמטיקאית, ומאחר והיום אני חוזרת בתשובה, אני רוצה לוודא שאיני עושה בעבודתי עברות. למשל "איפור קבוע" שאיני יודעת אם מותר לעשות או
לכבוד מערכת אסיא שלום רב ראיתי פעם מאמר, כמדומני באסיא, שמבאר את המשנה בנדה יז: אודות עליה חדר ולול, המבאר את המשנה בהתאם למציאות הידועה
שלום,לאחר עיון בסוגיית סודיות רפואית ומתי יש להפר את הסודיות, ראיתי הבדל משמעותי בין החוק להלכה. בחוק, למיטב הבנתי, אין כל היתר לרופא או כל
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.