קבורה בליקוט עצמות
שלום רברציתי לשאול לגבי קבורה באופן שנעשה בעבר – קבורה ראשונה ושניה, ליקוט עצמות. כפי שמופיע במקורות השונים –מהדיון במקורות בדיני אבלות נראה שמדובר בתהליך
שלום רב,
שאלו אותי בדבר, אדם העומד להתגייר וזקוק לברית מילה וכן הוא חולה ניוון שרירים מתקדם. כתוצאה מהמלה, הרופאים חוששים למולו בהרדמה מקומית מפני סבוכים והרדמה כללית אסורה לו.
מה ניתן לעשות במקרה זה?
בתודה מראש,
ש ע
רבני מכון שלזינגר:
אין גירות בלי מילה – ראה שו"ת שרידי אש ח"ב סי' קב בהסכמת "כל גדולי הדור" ושם סי' קג מצורפת תשובתו של הג"ר חיים עוזר גרודזנסקי זצ"ל שאוסר וכן פוסק הגאון הרא"י הכהן קוק זצ"ל בשו"ת דעת כהן סי' קנ.
תוספת הרב פרופ' שטיינברג:
גוי שבא להתגייר, ועל פי פקודת הרופאים סכנה לו למול בגלל בעיות רפואיות, אין מקבלים אותו, ויש לו דין ערל לכל דבר. זו הסכמת כל גדולי האחרונים – ראה שו"ת צפנת פענח ח"ב סי' ל; שו"ת מלמד להועיל חיו"ד סי' פו; שו"ת דעת כהן סי' קנב; הגרח"ע גרודזנסקי בהסכמתו לשו"ת חיי עולם נטע, והובא גם בשו"ת שרידי אש ח"ב סוסי' קג. וראה בשו"ת חיי עולם נטע סי' כו, שהתיר לקבל גר כזה בטבילה בלבד, ונגד זה יצא בעל האחיעזר בהסכמתו; שו"ת הר צבי חיו"ד סי' רכ; שו"ת זכר יצחק סי' ג; שו"ת משברי ים לאאמו"ר סי' ג. וראה עוד בס' פנים יפות, פר' נצבים; שו"ת משפטי שמואל (ורנר) סי' א; שו"ת קובץ תשובות סי' קו אות ב.
ואפילו אם רוצה הגוי להסתכן, כתב בשו"ת שרידי אש ח"ב סי' קג שאין מקבלים אותו, בגלל חילול השם, שלא יאמרו שמת מחמת המילה.
שלום רברציתי לשאול לגבי קבורה באופן שנעשה בעבר – קבורה ראשונה ושניה, ליקוט עצמות. כפי שמופיע במקורות השונים –מהדיון במקורות בדיני אבלות נראה שמדובר בתהליך
שלום רב, שנה טובה. אני נשואה 3.5 שנים ויש לי שתי בנות, אחת בת שנה ואחד עשרה חודשים, והשניה בת 10 חודשים. לאחר לידת הבת
שלום. ראשית, אציין למען ה"גילוי הנאות" ששלחתי את השאלה הזאת ביום חמישי שעבר לצוות מכון פועה. מכיוון שעד כה לא קיבלתי תשובה, ומפאת דחיפות העניין