הרגשה בזמן הוסת

שתפו:

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

לכבוד הרב דר' הלפרין

שלום וברכה.

בנוגע להרגשות האופייניות לפני ראית וסת, לא מדובר על זעזוע הגוף או פתיחת פי המקור שמהותם בימינו כלל לא ברורה. כי אם כאבי ראש, בטן, התכווצויות ברחם כאבי גב ןכו'. האם ישנם מחקרים סטטיסטיים המפרטים במספרים עד כמה הדוק הקשר בין הרגשות אלו(ששונות סובייקטיבית בין אשה לאשה) לראית הוסת, כמה זמן לאחר מכן באה הראיה וכו'?

בתודה ובברכה.

תשובה:

א. יש להבדיל בין הרגשת האישה ברגע התחלת הדמום הוסתי לבין סימנים מקדימים.

בלשון חז"ל ההרגשה ברגע התחלת הדימום הוסתי קרויה "הרגשה" בעוד שהסימנים המקדימים לדימום קרויים בלשון משנה "וסת" בלשון יחיד ו"וסתות" בלשון רבים, או "וסת הגוף" בלשון הפוסקים.

שאלתך מתייחסת, אם כן, לסימנים מקדימים – "וסת הגוף".

ב. רמת הסמיכות של הסימנים המקדימים לדימום הוסתי משתנה מאשה לאשה ומסימן לסימן.

לכן כל אישה צריכה לבדוק אם אצלה יש תכנית קבועה.

ג. הכלל ההלכתי הוא שהיממה מתחלקת לשתי עונות, עונת היום ועונת הלילה. אם הסימנים המקדימית – וסת הגוף – הם כאלה שהדמום הוסתי מתחיל באותה עונה בה הסימנים מופיעים – אזי יש לפרוש כבר בתחילת העונה הזו.

אם הסימנים המקדימים הם כאלה שהדמום מתחיל בעונה שאחריה – אזי יש לפרוש מיד עם תחילת העונה הבאה.

מאחר והנושא קצת מורכב, עדיף לקבל יעוץ הלכתי פרטני מרב פוסק המכיר אותך באופן אישי.

להדפסה

שאלות נוספות

נידה בליל החתונה

מכון שלזינגר שלום וברכה רציתי לשאול במקרה שבלילה הראשון אחרי החתונה אין דם לאשה מסיבה כל שהיא האם האשה נקראת נידה ואסורה על בעלה אשמח

קרא עוד »

שידוך לחולת דיכאון

שלום לרב. חברה מאוד קרובה שלי סובלת שנים רבות מדיכאון. היא ניסתה שיטות טיפול שונות ולבסוף החליטה לפנות לפסיכיאטר שנתן לה כדורים וברוך השם כבר

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.