מכתבו של הראשל"צ הרב עמאר בעניין ייחוס הוולד בתרומת ביצית
הרב הלפרין שלוםהאם תוכל להפנות אותי למקור המדויק באסיא בו פורסם מכתבו של הראשל"צ הרב עמאר בעניין ייחוס הוולד בתרומת ביצית?
שלום!
רציתי לשאול על עדיפויות בביצוע הפלה-
א. עקרונית עדיף שיהודי יבצע את ההפלה ולא גוי, אך במידה ויש רק גוי הסתפקתי האם זה מחמיר את דיני ההפלה. (כגון, שמומים מסוימים אשר מותר להפיל בגללם יהיו אסורים בגוי, או שנתיר רק לצורך סכנת האשה וכדומה)
ב. בציץ אליעזר הביא סברה להעדיף שרופאה תבצע את ההפלה משום שלא מחוייבת בפו"ר, ותהיתי אם יש דיון על זה בפוסקים.
[אשמח אם תצרפו כמה שיותר מקורות, משום שהשאלות נדרשות לצורך כתיבה.
כדאי שתעייני באינציקלופדיה ההלכתית-רפואית (מהדורה חדשה, ירושלים תשס"ו) כרך ב, ערך "הפלה", עמ' 717-817, במקורות המובאים שם, ובמיוחד בעמ' 796-797- גוי וגויה בדיני הפלה.
כמו כן ראי בתשובה קודמת (#3413), בנושא דיני הפלה וסירוס בבן-נוח.
הרב הלפרין שלוםהאם תוכל להפנות אותי למקור המדויק באסיא בו פורסם מכתבו של הראשל"צ הרב עמאר בעניין ייחוס הוולד בתרומת ביצית?
בס"דהרב הלפרין שלום,הנני עו"ד העוסק בתחום דיני משפחה.בימים האחרונים פנה אליי לקוח וביקש לערוך צוואה לאי הארכת חיים.כאדם דתי לא ברורה לי עמדת ההלכה בנושא
אנו זוג צעיר נשואים זה כחודשים. הבעיה שלנו היא כי יש לנו קשיים בקיום יחסים הזרע לא יוצא בזמן הזקפה ולא בתוך גוף האשה. הוא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.