המתת חסד בהלכה

שתפו:

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

שלום

שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית אך המתת חסד פסיבית מותרת במקרים מסוימים, כאשר כל מקרה לגופו. נאמר לי שלאחרונה פסקו רבנים באופן יותר מורחב ומתירני בנושא של המתת חסד אקטיבית, אך איני מוצאת פסיקה שכזו.

האם אכן היתה התפתחות לאחרונה בנושא ואם כן, היכן אוכל למצוא את החומר?

תודה רבה מראש והמשך יום נעים.

תשובה:

למיטב ידיעתי, הדברים שנאמרו לך אינם מבוססים. הפוסקים מתירים המנעות מהארכת חיים בתנאים מוגדרים [ראי מאמרו של פרופ' שטיינברג, הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות" – רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (2006)אסיא עא-עב, עמ' 25-39 (2003)], אך אינם מתירים הפסקה אקטיבית של חיים, או "רצח מתוך רחמים".

ייתכן ושמעת על הפחתה הדרגתית של מינוני תרופות ביחידה לטיפול נמרץ- אך מכאן ועד להמתה אקטיבית הדרך רחוקה מאד.

לסיכום רק שאלה קצרה: האם ייתכן שהשמועה אותה שמעת עוסקת במקרה של מוות מוחי?

בנוסף הנה קישור למקורות שפורסמו בנושא.

להדפסה

שאלות נוספות

אינהלציה בשבת

האם מותר לעשות אינהלציה בשבת?האם יש בזה משום זורה?ומה"ד בנידון הנ"ל עם אני משתשמש עם שעון שבת ומה"ד אם אני משתמש בלי שעון שבת? בתודה

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.