פתיחה של 4 ס"מ ודמם קל בשבוע ה37 להריון- דיני ההרחקות

שתפו:

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

אני באמצעו של השבוע ה37 להריוני השני. בתחילת שבוע זה , לאחר בדיקה שגרתית אצל הרופאה נאמר לי שאני במצב של פתיחה של 4 ס"מ. כיון שאין לי צירים אני כמובן לא במצב של לידה פעילה.

בלילה שלאחר הבדיקה מצאתי הפרשה בגוון לבן מעורב בחום בהיר-ורדרד. הערכתי שזהו הפקק הרירי. קראתי שהמקור למעט הדם המעורב הוא בצוואר הרחם. אך אני נמנעת מלקיים יחסי אישות .

כמו כן אתמול (יומיים לאחר הבדיקה) חשתי בכאבים וצירים לא סדירים ופניתי לבי"ח שם נבדקתי ונשלחתי הביתה כיון שראש העובר עדיין "צף". שאלתי היא האם אני אסורה על בעלי ?

מצד אחד ידוע לי שפתיחה של 4 ס"מ היא אחד הפרמטרים להרחקה מן הבעל אך מצד שני אני לא בלידה פעילה.

כמו כן האם בשל הדמם הקל (שיתכן שהוא הפקק הרירי או שבא בעקבות הבדיקה) אני נאסרת על בעלי?

תשובה:

א. בשל הפתיחה הטבעית של 4 ס"מ אינך נאסרת על בעלך.

ב. אם צבע ההפרשה נוטה לאדום – מדובר בדם שאוסר כמו דם נדה. אם לצבע אין שום נטיה לאדום – איננו אוסר. ["ורוד" כשלעצמו הרי הוא נוטה לאדום].

להדפסה

שאלות נוספות

הולדת ילד להצלת אח

שלום, אני צריכה לעשות עבודה על השאלה האם מותר להוליד ילד בשביל להציל את אחיו החולה ואני צריכה לדעת אם מבחינת ההלכה זה מותר מבחינת

קרא עוד »

צום במהלך טיפולי הפריה

אישתי עוברת בחודשים האחרונים טיפולי פריון, במהלך השבוע האחרון עברה אישתי הזרעה (רביעית), במקביל וכתמיכה מקבלת אישתי פרוגינובה, גונל F, פרגניל 1. מאחר ותרופות אלו

קרא עוד »

עבודת אח כהן

שלום רב. שמי י ואני אח במקצועי. בנוסף לכך אני כהן. רציתי לברר את האפשרויות שלי לעבודה בבית חולים בארץ, תוך שמירה על דיני טהרה.

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.