דין יחוד לילוד מביצית נוכרי
מה הדין לגבי צורך גירות למי שנולד מביצית של נוכריה, פונדקאות אצל נוכריה – רווקה (לא הנשואה לבעל) ומזרע האב? מה הדין לגבי דין יחוד
שלום וברכה.
בתפקידי כרופא אני נתקל רבות בשאלת העדפת חולה אחד על פני חברו כאשר יש צורך במקום ביחידה לטיפול נמרץ והמקום מוגבל. כמו כן לפעמים עולה האפשרות להוציא חולה אחד ולהכניס אחר כאשר סוברים שסיכויי הראשון לשרוד הם קלושים בעוד שסיכויי השני גדולים לאין ערוך.
ברצוני ללמוד את התייחסות הפוסקים לנושא זה.
לפי זכרוני הנושא נדון בעבר באחד מפרסומיכם.
האם תוכלו לכוון אותי למאמרים בנושא זה? תודה.
כבסיס ראשוני מקיף מומלץ שתעיין באנציקלופדיה ההלכתית-רפואית (מהדורה חדשה ומורחבת, תשס"ו):
כרך ד' ערך 'משאבים מוגבלים',
וכרך ו' ערך 'קדימויות בטיפול רפואי'.
קיים חומר נוסף באסיא וגם בנשמת אברהם, ונשמח להפנות אליו אם תזדקק לו אחרי העיון באנציקלופדיה.
[חשוב לדעת כי לגבי הוצאת חולה אחד כדי להציל חולה אחר, במקרים רבים הדבר אסור ונדון כמעט כמו רציחה. במקרים אחרים מוגדרים מאד, יש לכך מקום על פי ההלכה]
מה הדין לגבי צורך גירות למי שנולד מביצית של נוכריה, פונדקאות אצל נוכריה – רווקה (לא הנשואה לבעל) ומזרע האב? מה הדין לגבי דין יחוד
האם מותר לי לשים כילה (רשת נגד יתושים) על מיטת תינוק בשבת, לילד קטן שרגיש מאוד ליתושים:כל עקיצה גורמת לו לנפיחות גדולה וזיהום, ויש צורך
כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין, הרקע לשאלתי: בני עבר תיקון ברית מילה בשל פימוזיס. נאמר לנו שהרופא מוהל לא חתך מספיק. כשהזמנו את הרופא מוהל
Harav Professor Halperin I have a theoretical question, which I thought you may be able to assist me with. If a man dies childless, his
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.