תרופות מפרחי באך העשויים מסתם יינם
פרחי באך עשויים, כידוע, מסתם יינם. מי שזקוק לכך – על סמך מה מתירים? או לא?
שלום. אני סובל מהפסקת נשימה חמורה (44 RDI) לפי הרופא אני חייב מסכה גם בשבת. כרגע אני מנסה מכשיר בהשאלה ולא משתמש בשבת ואני מרגיש את ההבדל בצורה משמעותית.
האם יש עניין לחפש מכשיר עם מסך פחות פעיל?
למיטב הבנתי כל המכשירים רושמים בזיכרון תיעוד של השינה – האם יש בעיה עם זה?
המכשיר מגיב לנשימה שלי ומשנה את העוצמה בהתאם. האם יש פירמה שעדיפה מבחינת חילול שבת?
המכשיר שהימליצו לי עליו הוא isleep 20+ האם נכון שניתן להפעיל בעזרת שעון שבת?
האם ניתן להפעיל באמצעות מפסק גרמא של מכון צומת?
תודה רבה
א. הנוריות שנדלקות ונכבות בקצב הנשימות
ב. כתיבה על המסך בזמן שאיפת האויר, וכן אגירת נתונים.
ג. הפעלת המכשיר על ידי הצמדה לאף (בחלק מהמכשירים)
בנוגע לא', מכיון שהנוריות היום הן נורות LED אין בהן משום חשש הבערה דאורייתא, לפי פסקיו של הגרש"ז אויערבאך שהשימוש בחשמל אסור מן התורה רק משום הבערה.
בנוגע ל ב', יש כמה צדדים להתיר כפי שמצוין כבר בשאלה א', זה דבר שאינו מתכוון והוי פס"ר דלא ניחא ליה. הכתיבה על המסך היא רק דרבנן לדעת חלק מהפוסקים לפי שהכתב אינו מתקיים; הוי רק גרמא ובחולה שאין בו סכנה מותר שבות בשבת. כמו על ידי שינוי ובפרט שכאן יש ג' דרבנן. יעוין בשו"ע סי' שכח סעי' י"ז ובמשנ"ב ס"ק נ"ז.
ובנוגע לאגירת הנתונים יש עוד מקום להתיר משום שאין שום אפשרות צפיה בנתונים, לא נחשב כעושה מלאכה לפי שאין שום אפקט ותוצאה להמלאכה והאיסור בשבת מלאכת מחשבת.
בנוגע ל ג', יש מכשירים שהם פסיבים, מופעלים על ידי שעון שבת ונכבים על ידי שעון שבת ללא שום הפעלה של שאר הפונקציות בהצמדה לאף. במכשיר כזה ודאי שמותר לכתחילה להשתמש בשבת. על אף שהמכשיר מגיב לקצב הנשימות ומשנה את העוצמה בהתאם.
במכשיר שההפעלה נעשית על ידי הצמדה לאף, לפי פסק הגרש"ז ששימוש במכשיר חשמלי בשבת אסור רק משום הבערה, במכשיר כזה אין שום חשש הבערה ומותר להשתמש, אלא שלכתחילה יש להרכיב את המסכה על הפנים בשינוי.
לפי פסקו של החזו"א שיש בזה איסור בונה לכתחילה ראוי להמנע משימוש במכשיר כזה בשבת, ובמצב של סבל ושעת הדחק מותר על ידי שינוי – כגון שיניח את המכשיר על אפו בצורה שלא רגיל לשים כך בימי החול. ובודאי יש להקל להניח את המכשיר על ידי נכרי.
פרחי באך עשויים, כידוע, מסתם יינם. מי שזקוק לכך – על סמך מה מתירים? או לא?
שלום רב, ביום כיפור אהיה בשבוע 21 להריוני. בסקירת מערכות מצאו שהשיליה שלי נמוכה. ההוראות שקיבלתי מהרופאה הן שתיה מרובה ולהשתדל לנוח. איך עליי לנהוג
ר.ד.נ. שלום רב, ברצוני לשאול לעניין כהן המתנדב/עובד במד"א/חדר טראומה, לעניין טומאה, ואפילו שלא נקבע מותו של אדם, לעתים ניתן לראות בפירוש כי האדם מת,
בהמשך לשאלות בעניין נידה לאחר כריתת רחם, מה עושים אם יש כתמים חוזרים לאחר יחסי אישות, ובאופן לא סדיר כל כמה ימים, כנראה הדימום מושפע
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.