הורשת סרטן
שלום, רציתי לדעת מה קורה אם ישנה משפחה שיש בה שני מקרי מוות במשפחה המצומצמת כתוצאה ממחלת הסרטן – האם נישואים עם אדם ממשפחה זו
האם מתירה ההלכה נטילת אברים ממת בכלל ולצורך השתלה בפרט?
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
שלום, רציתי לדעת מה קורה אם ישנה משפחה שיש בה שני מקרי מוות במשפחה המצומצמת כתוצאה ממחלת הסרטן – האם נישואים עם אדם ממשפחה זו
מהו מקור וטעם המנהג שכשהולכים לקבר של נפטר ביום השנה לפטירתו, אין לחזור מהקבר בדרך בה הגענו אליו?
שלום רב, אני בעלת תשובה, אני מתעניינת בלימודי רייקי התחלתי בלימודי רייקי 1 המטרה היא לטפל בזולת , שאלתי האם מבחינת התורה מותר, ואם כן