צום יום הכיפורים בהריון (טרימסטר שני) זמן קצר לאחר הפלה
שלום רב אני בהריון שני 13 שבועות אחרי שהיה לי הפלה טבעית בהריון הראשון בכללי אני בחרדה גדולה בגלל שהיה לי הפלה טבעית בראשון. והיום
מה הדין לגבי תרומת איברים (של אדם שנפטר) ככלל ותרומת לב בפרט? למיטב ידיעתי יש בעיה להוציא לאדם את ליבו – במצב שבו הוא עוד יכול לעבוד ולעזור בגוף אחר – כי יש בזה משום רצח לבעל הלב, אבל גם יש בזה הצלת חיים של אדם אחר וזה חשוב ביותר! קראתי את תשובותיכם לשאלות שנשאלו בעניין והן לא ממש סיפקו אותי… הן אינן נותנות תשובה הלכה למעשה האם מותר או אסור. אשמח לתשובה ברורה! בתודה מראש! אור.
התשובה לשאלה זו תלויה במחלוקת גם בעולם הרפואי וגם בעולם ההלכתי. ביפן, למשל, עד לפני שנים ספורות הוצאת לב להשתלה הוגדרה כרצח. מאז שונה שם החוק, כך שלפיו, כל עוד אין לנו ידיעה שבעל הלב הנדון מכיר במוות מוחי- אסור להוציא ממנו את לבו. רק אם הוא הביע במפורש את דעתו והכיר במוות מוחי, רק אז מותר לטול ממנו ליבו הפועם במצב של מוות מוחי. חוק דומה במקצת לחוק היפני התקבל בם במדינת ניו-ג'רסי בארה"ב, אלא ששם ברירת המחדל היא הכרה במוות מוחי, אלא אם כן בעל הלב הביע דעה אחרת, או שלפי השתייכותו המגזרית סביר להניח שדעתו היא אחרת.
גם בעולם ההלכה קיים ויכוח נוקב בשאלה, ואת פרטיו תוכל ללמוד בספר 'קביעת רגע המוות' בהוצאת מכון שלזינגר.
אתה מוזמן לבקר בספרית מכון שלזינגר, טל' 02-6555266, או לרכוש מהמכון ישירות או דרך האינטרנט בקישור: https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
כמו כן תוכל להיעזר במנוע החיפוש של פרסומי המכון שבאתר האינטרנט של המכון.
שלום רב אני בהריון שני 13 שבועות אחרי שהיה לי הפלה טבעית בהריון הראשון בכללי אני בחרדה גדולה בגלל שהיה לי הפלה טבעית בראשון. והיום
שלום, אני רופאה נפרולוגית במכון דיאליזה. ישנן חולות צעירות אשר מבצעות דיאליזה דרך פרמקט, דהיינו צנתר הממוקם באזור החזה, בעל מהלך תת עורי כאשר קצה
שלום, בהמשך לשאלה הנ"ל על יום כיפור, התווספה לי תשובה מהעמסת סוכר של 44 (סף תחתון בבדיקה הוא 65)- אולי זה רלוונטי. תודה רבה! ה
מהן הבעיות של טיפול רפואי-רופא לאישה בין עם במצב חירום ובין אם לא,למשל בעיות ייחוד או בעיות נגיעה?