שלום רב הרב ד"ר הלפרין,
ראיתי לנכון בעקבות מזכירות מכון שלזינגר, לפנות אליך לגבי סוגיה אותה אני חוקר במסגרת סמינריון אקדמי של המחלקה למזה"ת באוני' בר-אילן.
בעבודה המדוברת, אני מתכוון להשוות בין שיטות האתיקה לגבי ניתוק ממכשירים בין היהדות לאסלאם (באם יהיה מספיק חומר, אתמקד רק בעולם האסלאם).
תהיתי אם תוכל להפנות אותי למקורות רלוונטים ואולי במשפט לומר לי מה השורה התחתונה אצל כל אחד מהצדדים.
תודה רבה,
1. הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות" / פרופ' אברהם שטינברג, רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (מכון שלזינגר, 2006)
2. הצעת חוק: החולה הנוטה למות התשס"ב – 2002 / חברי ועדת שטינברג, אסיא סט-ע, עמ' 24-58 (מכון שלזינגר, 2002).
3. אסיא סט-ע "דו"ח הועדה הציבורית לענייני החולה הנוטה למות" פרופ' אברהם שטינברג, עמ' 5-23.
ב. מכון שלזינגר עוסק בשאלות מוסר, רפואה והלכה יהודית. אין לנו מידע מוסמך לגבי דתות אחרות.
אך ניתן להמליץ שתפנה לאב ד"ר ג'ורג' חורי, שהוא תיאולוג ופסיכולוג ונשיא בית הדין היווני-קתולי בחיפה. וכן שייח פרופ' פאדל מאנסור, שהוא ביולוג במכון וולקני, חבר ועד המנהל של המועצה הדרוזית העליונה, עוספיה.
שני אישים אלו היו חברים בועדת שטינברג שעסקה בהרחבה בנושא החולה הנוטה למות, כולל בשאלות אותן אתה מעלה
אדם הסובל מאלרגיה לגלוטן ואוכל מצות בפסח בלי גלוטן ובתוך המצה יש חומרים נוספים חוץ מהקמח ומהמים אז האם בליל הסדר יוצא ידי חובה כי
Is there any concept of permitting a tattoo for mental health purposes? Someone close to me is teetering on the edge and insists that the
שלום, אני אמא ל-3 ילדים בגילאים 4 עד 3 ח' וכרגע אני מעונינת למנוע הריון, אני מניקה באופן מלא. ובעוד כשנתיים מעונינת בהריון נוסף. אני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.