צום יום הכיפורים בימים הראשונים לאחר לידה
א. אשה שילדה במוצ"ש בשעה 3 בלילה, ו72 שעות שלה כלים ב3 בלילה של יו"כ, כיצד תתנהג בצום? ראיתי דעות בפסקי תשובות, אני מבקש אם
האם מותר לעסוק ברפואות בשבת? אני מיחד את השאלה לכיוון של רפואה אנרגטית. שיאצו-הזרמת אנרגיה על ידי מגע ולחיצה. צ'י קונג-תנועות ונשימות שמלוות את התנועה האנרגטית. הלינג-הנעת אנרגיה ללא מגע עם המטופל (לפעמים גם ללא מפגש כלל). -הרב עובדיה כתב בסיפרו: שמותר ללכת בשבת כי אין זה ברור שהוא עושה זאת לצוך רפואה (אבל שלא יזיע). – אולי אפשר מכאן להתיר צ'י קונג? או אולי הילינג במקרה שהמטופל לא נמצא.
מותר לעסוק בשבת אך ורק ברפואה של מי שמוגדר כחולה, בין אם הוא חולה שיש בו סכנה ובין אם הוא חולה שאין בו סכנה. כאשר אם קיימת סכנה מותר גם לעבור על איסורי תורה, ואם הוא רק חולה שאין בו סכנה מותר לעבור על איסורים מדרבנן אך לא על איסורי תורה.
הגדרה זו איננה מוחלטת.
פרטים מהותיים נוספים מובאים בספר שמירת שבת כהלכתה בפרקים הרלוונטים הנוגעים לנושא.
מבחינה הלכתית אין הבדל בין רפואה שמרנית לרפואה משלימה בתנאי שמדובר בטיפולים שכבר הוכחו כמועילים באופן אוביקטיבי.
עוד פרטים הלכתיים על רפואה משלימה באופן כללי ראה במאמריו של הרב שלמה אבינר:
1. רפואה משלימה, אסיא ט' עמ' 90 – 130. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091090.asp
2.רפואה משלימה מיסטית למחצה – רייקי והילינג, אסיא ע"ה – ע"ו עמ' 50 – 64. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.04.asp
א. אשה שילדה במוצ"ש בשעה 3 בלילה, ו72 שעות שלה כלים ב3 בלילה של יו"כ, כיצד תתנהג בצום? ראיתי דעות בפסקי תשובות, אני מבקש אם
שלום ברצוני להתייעץ עם רב המכון בנוגע לשאלה רפואית הלכתית. סבתי חולה מזה שנים במחלת אלצהיימר, כרגע היא נמצאת בבית חולים מונשמת ומחוברת לזונדה, בימים
אני מעוניין לשאול לגבי מולטי ויטמין של סופרדין להתססה במים של חברת באייר ותרופה להתססה של כול סוגי ויטמין בי ווטמין סי להתססה של באייר
אני עומד בימים אלה לפני אירוסין ומה שמעכב זה תשובות של הבדיקות הגנטיות. ההורים לא מוכנים לקדם עניינים עד שלא יגיעו התשובות לבדיקות. כמה מכריעות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.