השבוע קיבלתי טלפון מקופת חולים בה אני חברה ובשיחה ניסו לשכנע אותי להצטרף (וגם לצרף את שלושת ילדי) לביטוח על תרופות שלא בסל ו/או ניתוחים בחו"ל וכו`. מצד אחד אני מרגישה שנכון "להיות מכוסים" לכל צרה שלא תבוא אך מצד שני אני מרגישה שזה כאילו להתכונן מראש שיקרה משהו ואולי זה אפילו מביע חוסר אמונה שבע"ה הקב"ה איתנו ואם יקרה או צריך לקרות משהו הפתרונות בידיו ולא בידי בטוח זה או אחר שאני אעשה (ואני יותר מתחברת לתחושה זו) מה עמדת ההלכה בנושא?
ביטוח מכל סוג שהוא, משמעותו תשלום פרמיה לחברת הביטוח כדי שאם יתרחש אירוע שעלול לגרום נטל כלכלי קשה, הנטל הזה ימנע בעקבות הביטוח.
מאחר ומדובר בשיקולים כספיים מקובלים, אין שום איסור לרכוש ביטוח, אם לפי הערכתכם האישית הביטוח באמת כדאי לכם.
גישה כזו נחשבת על ידי הפוסקים כ"השתדלות" סבירה, מותרת ואפילו מומלצת.
בס"ד לכבוד הרב שלום וברכה, להלן רשימה של שאלות הלכתיות הקשורות בעבודה במיון בשבת: 1. שש"כ (שמירת שבת כהלכתה) לב/ מ- מתקשה אני להבין איך
Dear Rabbi Dr. Halperin, Question: Is "chemical castration" treatment permitted with – pedophiles, serial rapists, compulsive masturbators, addicted porno viewers. Respectfully,S
שלום אשמח לקבל חומר העוסק בעמדתו של הגבר בהפסקת ההריון ומהי גישתה של ההלכה לכך, האם יש לו מקום בהחלטה להפסקת ההריון ואם יש לעשות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.