חובש שטעה בהבנת המצב הרפואי והרע את המצב הרפואי
אדם ללא רקע רפואי, שעבר ב'שבת' דום לב והפסיק לנשום, ומבחינה הלכתית ורפואית הוא נחשב ל'מת', מותר על פי ההלכה, להתחיל לעסות את לבו ולבצע
שלום.
האם מותר לכפות טיפול רפואי על חולה"נפש" (שוטה). באילו מצבים? (מסוכן לעצמו, לסביבה, לילדיו) אני עושה עבודה סמינריונית על כפיית טיפול. אשמח לקבל חומר בנושא ובנושא בעלות האדם על גופו. כמו כן, אילו ספרים עוסקים בנושא. תודה רבה.
החוק במדינת ישראל מתיר אישפוז חולי נפש בכפיה רק אם מתקיימים כמה תנאים:
1) בלא טיפול החולה מסכן את עצמו או את סביבתו.
2) לא ניתן לבצע את הטיפול באופן אמבולטורי (בלא אישפוז) מסיבות רפואיות או מסיבות התלויות במאושפז.
בתנאים הללו אין מניעה הלכתית לבצע את האישפוז הכפוי, אך עניינית, כל מקרה צריך להבדק לגופו.
בנוסף כדאי מאוד שתעייני באנציקלופדיה הרפואית הלכתית (מהדורה חדשה תשס"ו) בערך שוטה ((כרך ז) עמ' 574 – 575, 618 – 619, 621.
ניתן לעיין בספר בספריית מכון שלזינגר, או לרוכשו ממכון שלזינגר באחת מהדרכים הבאות:
א. בטלפון 02-6555266.
ב. דרך האינטרנט בקישור:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
הספר חדש ומחירו יעודכן ביום א הקרוב.
אדם ללא רקע רפואי, שעבר ב'שבת' דום לב והפסיק לנשום, ומבחינה הלכתית ורפואית הוא נחשב ל'מת', מותר על פי ההלכה, להתחיל לעסות את לבו ולבצע
Post Content אבקש להפנות את השאלה לרב מרדכי הלפרין. שלום, אני בת 29 ומאובחנת באפילפסיה מגיל 18. בהוראת הנוירולוג ובפסיקת הרב שלנו אני לא צמה
ברצוני לדעת מהי הפסיקה בנושא נידה (הרחקות וטבילה) בגרושה שמנהלת אורח חיים מלא עם גבר (גרוש)?
אשתי עוברת, עקב סרטן השד, טיפולים כימותרפיים. מקבלת טיפול אחת לשבועיים של A+C. צום תשעה באב השנה, יוצא כשבוע וחצי לאחר טיפול וכיומיים לפני הטיפול
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.