מעמדו של חולה אלצהיימר
לכבוד חברי המכון ובפרט רבי מרדכי הלפרין שעל קריאת ספרו האחרון הנני מתענג לאחרונה רציתי לשמוע את חוו"ד ואולי גם הפניה למאמרים רלוונטיים לגבי מעמדו
לכבוד הרב,
ברצוני להודות לכם על מתן המקום לשאול שאלות שלא תמיד נעים לשאול ולא מוצאים את מי…
אשמח אם תעזור לי להסתכל נכון על המצוה הגדולה הזו של טהרת בת ישראל.
מאז החתונה אני שואלת את עצמי כל מיני שאלות לגבי ההטהרות וכו':
בכל תקופה יש מתח מסוג אחר או כאב שגורם לאיזה שהוא חוסר שקט. אם בזמן שאסורים, כשמותרים כל תחושה בגוף מעוררת את החשד של ראית דם, בזמן של שבעה נקיים לחץ לפני השקיעה במיוחד שיש ילדים בבית, אם בהריון – הסבל של ההריון, והתגובות של הגלולות למניעת הריון. למה? איך להסתכל נכון על כל אלה? בעיקר כשההרגשה שכל העול לכאורה בצד הפיזי נופל על האישה 'ואין חלוקת עבודה…'
תוהה אני האם אני נוהגת נכון לגבי החשד של ראית דם. האם כשאני הולכת לשרותים עלי לעצום עינים כדי שלא אראה במקרה דם כדי שנוכל להוריד מקום של 'לאסור'?
אחרי המקוה יוצאת האישה נקיה ומוכנה לקראת הפגישה עם האיש. מדוע אין הכוונה מהתורה שגם האיש יתכונן כך לפגישה?
לאחר פריקת כל מיני הרהורים אלה עלי לציין שברוך ה' הקשר ביני ובין בעלי הוא קשר טוב ומקסים, עוזר, תומך ומוקירים זו את זה. הוא גם מודע להרהורים אלה אך אין לא תשובה בעבורי…
"לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי"
תודה וישר כח. שאו ברכה והצלחה במעשה ידיכם.
נ. היקרה,
שאלתך מצוינת ומחייבת תשובה חדה וברורה.
דא עקא, שהן אינן קשורות כלל לרפואה והלכה, הנושא של פרויקט השו"ת של מכון שלזינגר.
במקרים דומים אנו פשוט מודיעים לשואל שהגיעה לכתובת לא מתאימה אולם כאן, אנו מרגישים שראוי לחרוג מהמקובל בגלל עוצמת הזעקה האוטנטית הנובעת ממכתבך.
לכן גם ננסה למצוא כתובת מתאימה יותר לשאלותיך, וגם לתת תשובה לחלק משאלותיך הטובות.
עקב עומס השאלות המגיעות אלינו תצטרכי להמתין מעט כדי שנוכל לענות קודם כל לשאלות רפואיות הלכתיות ואז לחזור לשאלתך.
לכבוד חברי המכון ובפרט רבי מרדכי הלפרין שעל קריאת ספרו האחרון הנני מתענג לאחרונה רציתי לשמוע את חוו"ד ואולי גם הפניה למאמרים רלוונטיים לגבי מעמדו
הרקע: הנני מוהל. מלתי ביום שישי, ובאחריותי באופן הרגיל הנני שומר קשר ביממה הראשונה עד להורדת התחבושת ביום למחרת – מוצאי שבת. נתבקשתי ע"י ההורים
בס"ד שלום וברכה, לאחרונה רופא, שמקובל מאוד בישוב שלי ובסביבה, טעה בצורת טיפול שנתן למטופלת ,כתוצאה מכך המטופלת הייתה חייבת לעבור ניתוח. שאלתי היא כזו:
שאלתי היא: האם עפ"י ההגדרות של הפיגור כפי שנוהגות היום במשרד הבריאות: פיגור קל פיגור בינוני וכדו' ניתן לקבוע מי חייב במצוות ומי פטור בהגיעם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.