יציאת חובת שמיעת שופר במכשיר שמיעה

שתפו:

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

שלום אני כבד שמיעה ומשתמש במכשיר שמיעה, בלי מכשיר שמיעה אני כמעט לא שומע כלום, ועם מכשיר שמיעה אני שומע ומדבר, והיה לי דיון על איך לצאת ידי חובת שמיעת שופר, וצינתי שאי אפשר לצאת חובת שמיעה על ידי תקיעה בשופר ישירות לאוזן (בלי מכשיר שמיעה) כי אז אני שומע רק אישווה קלה ביותר ותו לא, וגם היתה הצעה לנגוע בשופר בזמן תקיעתו, אבל חשים רק רטט וזהו.. השאלה שלי האם שמיעת תקיעה במכשיר שמיעה שאז אני ממש שומע את התקיעה וגם משאירה עלי רושם היא היציאה ידי חובת מצוות שמיעת קול שופר לכאלו שלא שומעים כמעט בלי מכשיר שמיעה ?

תשובה:

שאלתך תלויה במחלוקת הפוסקים. לדעת החזון-אי"ש, למשל, יתכן ואתה יוצא ידי חובת שמיעת קול שופר. ראה: 1) ערך 'חרש' באנציקלופדיה הלכתית רפואית . 2) מה שכתב הרב גדליה אורנשטיין, על קיום מצוות התלויות בשמיעה באמצעות מכשירי שמיעה חשמליים, אסיא ע"ז-ע"ח, עמ'23-26 3) וכן ראה את מכתבו בנושא של הרב יצחק יהודה רוזן, אסיא ע"ט-פ' עמ' 215, ובמקורות המובאים שם בהערה מס' 2. לכן מן הראוי שתשתדל לשמוע קול שופר גם אם הדבר ניתן רק באמצעות מכשיר שמיעה.

להדפסה

שאלות נוספות

גידול בעל חי טמא בבית

אני דתית. בעלי חילוני. משתדלים לבוא אחד לקראת השני. לאחרונה בעלי ובתי אמצו חתול ושומרים עליה בחצר. לבקשתי בכל פעם שהם יוצאים אליו לחצר ומלטפים

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.