צום בהריון שליש ראשון

שתפו:

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

שלום,


אישתי בשבוע ה 14, לאחר טיפולי IVF (במשך שנתיים היה לנו קושי להיכנס להריון). לאישת בשבוע ה 10-11 התגלתה בעיית המטומה ודימום שהצריך מנוחה מוחלטת של שבועיים (ללא מאמץ שיגביר דופק). לאורך הדרך התגלה לה גם דלקת בדרכי השתן וטופלה באנטיביטיקה במוקסיפן ועכשיו החלה ב צפורל. כמו כן אובחנה אצלה רגישות ל CMV, חוסר בברזל ו B12.

לקראת יום כיפור שאלנו את הרופא המטפל האם היא יכולה לצום ביו"כ והוא ענה שכן (את ההמטומה לקח לו קצת זמן לזהות…).

אנחנו לחלוטין לא רגועים עם "המלצה" זו בתקופה שלחלוטין לא רגועה עבורנו, ורוצים לקבל חוות דעת נוספת מכם בנושא ובמצב מאוד רגיש זה. נשמח לקבל פירוט מדוייק שכן, אאנו שומרי מסורת שלא בקיאים בהלכה.

תשובה:

המטומה בהריון נגרמת ברוב המקרים כתוצאה מהיפרדות קרומים או היפרדות שיליה. במצב כזה צום עלול לגרום להתכווצויות ולהחמרת ההיפרדות. לכן מן הדין שתשתי לשיעורין (40 סמ"ק כל 9 דקות או יותר) נוזלים מזינים בנפח כולל של ליטר וחצי במהלך היום, תשארי במקום ממוזג ותימנעי מכל מאמץ מיותר. (אסור לשכב כל היום וצריך להסתובב על הרגליים מפעם לפעם).

להדפסה

שאלות נוספות

שאלה לגבי טיפול בנפטרים

שלום וברכה,במסגרת העבודה במחלקה הפנימית אנו מטפלות גם בנפטרים,טיפול הכולל ניתוק מנקזים, עירויים וכד', ועטיפת הנפטר,ליווי המשפחות עד להעברת הנפטר לפתולוגיה.א. לאחרונה שמעתי שמועה שכשמדובר

קרא עוד »

עקרות הלכתית

שלום. כסטודנט הבודק את הנושא, וכאדם המתמודד באופן אישי עם שאלות פוריות והלכה, אשמח לשמוע האם יש לכם איזושהי הערכה מה אחוז הנשים שנאלצות למצוא

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.