השתתפות בניסוי קליני עם תרופות המכילות ג'לטין
שלום הרב מרדכי,אבי מורי, פרופ' דוד גפן, אונקולוג בסורוקה,שאל אותי שאלה שהתעוררה מתוקף תפקידו באחת הוועדות הרפואיות לאישור מענקי מחקר.הוועדה קיבלה בקשה לאישור מענק למחקר
אני נמצא כרגע בקורס פאראמדיקים. וחלק מהמיומנויות שאנו נדרשים לדעת בצורה טובה ביותר הן הכנסת עירוי ואינטובציה (הכנסת צינור דרך הפה לקנה הנשימה להנשמה) שהן 2 פעולות מצילות חיים. הבעיה היא, שרופאים לא מסכימים לקחת אחריות בהשתלמויות שלנו על מצבים קשים כמו הכנסת עירוי /אינטובציה לילדים / תינוקות / פצועי טראומה ולכן דווקא באותם מצבים קשים אין לנו אפשרות לצבור ניסיון וזה עלול לעלות בחיי-אדם. השאלה שלי היא האם בסוף החייאה לא מוצלחת, כשהרופא קובע את מותו של החולה / הנפגע, מותר לתרגל פעולות אלו על הגופה, או שאסור בגלל "חילול כבוד המת" ?
על פי המבואר בדברי הגרש"ז אויערבאך, הובאו דבריו בנשמת אברהם ח"ד חיו"ד סי' שמט סק"ב, מותר לבצע אימון מציל חיים על גופת מת למי שאימון כזה יועיל להציל חיי אחרים. מבחינה אתית וחוקית (למיטב ידיעתי) יש צורך לבקש הסכמה מדעת מקרובי הנפטר לצורך פעולות כאלו.
שלום הרב מרדכי,אבי מורי, פרופ' דוד גפן, אונקולוג בסורוקה,שאל אותי שאלה שהתעוררה מתוקף תפקידו באחת הוועדות הרפואיות לאישור מענקי מחקר.הוועדה קיבלה בקשה לאישור מענק למחקר
שלום וברכה! רציתי לשאול מה דינה של אישה לגבי צום תשעה באב לאחר שעברה שתי הפלות רצופות וכעת היא שוב בהריון (שבוע 18) וחוששת מאוד
האם ניתן במקרים שיש צורך בהזרקה תוך רחמית לבקש מהרופא שהפעולה של ההזרקה תתבצע על ידי הבעל? לא רק בגלל חשיבות הצניעות אלא גם שעצם
ילדתי את ביתי במזל טוב לפני שלושה חודשים. בשבוע שעבר גיליתי שיש לי cmv פעיל. כמה זמן עלי לחכות לפני ההריון הבא בעז"ה? האם עלי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.