אמצעי מניעה לאחר בעיות של דימומים (מירנה)
אני מתלבטת אם להשתמש במירנה או באמצעי מניעה אחר. בעבר נסיתי את ההתקן הרגיל אך הוא גרם לי לדימומים מתמשכים כחודשיים לאחר התקנתו ולכן החלטתי
אחר כ- 10 חודשי נישואים (שניים – אני בן 52, רעייתי בת 45) שלא נתגלו בהם שום בעיות, אשתי ראתה דם מחמת תשמיש (לא הרגישה תוך כדי אך מצאה אח"כ). חשבנו שזו התחלת המחזור, אבל רק יותר מיממה אח"כ החל המחזור. בליל הטבילה שוב קרה אותו הדבר – נמצא שהיא ראתה וכו' פעמיים רצופות. אשתי הלכה לבדיקת רופא במרפאה ב'שערי צדק' ולא נתגלו שום בעיות. התקן IUD נמצא במקום, אין פצעים וכו'. מחכים עדיין לתוצאות מהמשטח של צואר הרחם ומבדיקת הריון (רחוק מאוד מסבירות). השאלה מה עושים עכשיו: אם היא תראה פעם שלישית רצופה הרי היא מוחזקת כרואה מחמת תשמיש. היא מוכנה להוציא את ההתקן. האם זה משנה את המצב ההלכתי? מצפים לתשובה – גם רפואית וגם הלכתית.
רפואית: חובה להיבדק על ידי רופא נשים כדי לנסות ולברר את מקור הדימום, האם הוא מתוך הרחם או מרירית רגישה שמחוצה לו.
הלכתית: לאור רגישות הנושא כמו שצוין בשאלה, חובה להתיעץ אישית עם רב פוסק ת"ח לגבי הפעולות הנוספות שצרייך לנקוט כמו החלטה על הוצאת התקן וכדומה.
לפסיקה כזו יש צורך בנתונים נוספים שאינם כלולים בשאלה, ואשר הרב ישאל ויוודא אותם לפני מתן הנחיות נוספות.
אני מתלבטת אם להשתמש במירנה או באמצעי מניעה אחר. בעבר נסיתי את ההתקן הרגיל אך הוא גרם לי לדימומים מתמשכים כחודשיים לאחר התקנתו ולכן החלטתי
היי צהריים טובים ברצוני לדעת האם עסקתם בנושא רסינטיס פיגמנטוזה – זו מחלת עינים שבה מתנוונת הרשתית ובתהליך איטי מביאה עד לאובדן ראייה. המחלה גנטית
Hello,I'm currently researching issues of abortion in halacha. I've gone through the sugyas related to abortion and Jews, particularly issues in which it is permissible.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.