אמצעי מניעה כשלא אפשרי התקן רגיל
אנחנו זוג עם חמישה ילדים קטנים (2 בנים, 3 בנות. אנחנו בני 32 ו33) לאחר לידת ילדנו הרביעי רצינו לרווח מעט את המרחק בין הילדים
is a person allowed to turn a feeding machine on shabbat for a severely brain damaged child that is fed through their stomache, given that using a syringe will not be efficient enough and also will send the food too quickly into the stomache?
also, with regards to working in a hospital in chutz laaretz where all the patients are non jews, what is the source allowing a jewish doctor who has to work on shabbos in this hospital- something about the way the non jews will treat us, if he doesnt?
1. a person is allowed to turn a feeding machine on Shabbat for a severely brain
damaged child that is fed through their stomache, given that using a syringe will not be efficient enough and also will send the food too quickly into the stomache.
But wherever it is possible, those action should take place “Beshinuy”
2. It is permitted to treat a gentile on Shabbat.
See: Abraham S. Abraham, M.D., FRCP, Nishmat Avraham Volume IV Orach-Chaim, section 330, mark 2. (in Hebrew).
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.330.asp
אנחנו זוג עם חמישה ילדים קטנים (2 בנים, 3 בנות. אנחנו בני 32 ו33) לאחר לידת ילדנו הרביעי רצינו לרווח מעט את המרחק בין הילדים
אשתי עוברת, עקב סרטן השד, טיפולים כימותרפיים. מקבלת טיפול אחת לשבועיים של A+C. צום תשעה באב השנה, יוצא כשבוע וחצי לאחר טיפול וכיומיים לפני הטיפול
בס"ד התבקשתי לכתוב עבודה בנושא דילמות מוסריות שקשורות בהלכה, שאלתי היא האם לזוג הורים שיש להם ילדים ממין אחד יכולים בהריון הבא שלהם להתערב ולבחור
שלום. ברצוני לדעת האם כאבי שיניים מסמנים ורומזים על בעיה אישית כל שהיא מבחינה מוסרית או אמונית או אחרת. מה אומרת הקבלה על כאבי שיניים?