דימום מהתקן תוך רחמי
לפני 7 חודשים ילדתי את בני השלישי (יש לנו עוד בן ובת ב"ה). הרגשנו שאנו חייבים הפסקה של מס` שנים גם מבחינה נפשית וגם מבחינה
שלום רב.
אני תלמידה בכיתה ט' והשנה אנו עושות באולפנא עבודה בנושא גנטיקה.
הנושא שבחרנו, חברותיי ואני, לעשות עליו הוא: "תיכנון ולד להצלת ילד אחר." כגון: הסיפור של שרון הררי. (-"שתזכה לשנה הבאה", זהו סיפרה).
רצינו לדעת מה דעת ההלכה בנושא. האם יש היתר לכך?
בעצם, אם נולד ילד שחולה בפנקוני אנמיה- מחלה גנטית (אמיתי הררי- בנה של שרון) ויודעים שגופו יקרוס והוא לא יחזיק מעמד עוד הרבה שנים- האם במצב כזה מותר "לתכנן" ילד נוסף במטרה להשתיל אצל הילד החולה מוח עצם – תאים חדשים ובריאים מהילד החדש? חשוב לציין, שכדי לעשות זאת חייבים לעבור אבחון גנטי טרום השרשתי, הפריה חוץ גופית, ובדיקה להתאמת רקמות.
אם כך- האם ההלכה מתירה המצב כזה לעבור את התהליך? יש כאן ערכים שמתנגשים זה בזה. ערך חיים מול הצלת חיים. מה דעת ההלכה בנושא?
ב. קיימת שאלה חשובה נוספת שיש לדון בה כאן. ככלל, אסור לקחת מאדם תרומת רקמה או תרומת דם בלא הסכמתו. מה דינו של תינוק או ילד קטן, שאיננו מסוגל לתת לכך הסכמה בעצמו. האם מותר לקחת ממנו תרומת דם (שאיננה מזיקה) בלא שהוא נתן הסכמה תקפה? האם חובת ההצלה בסכנת חיים מתירה נטילה כזו? אלו שאלות חשובות שצריכות להלקח בחשבון בכל דיון מסוג זה. דיון בסיס בשאלה זו מובא בנשמת אברהם, חו"מ, סי' רמג, ס"ק א.
לפני 7 חודשים ילדתי את בני השלישי (יש לנו עוד בן ובת ב"ה). הרגשנו שאנו חייבים הפסקה של מס` שנים גם מבחינה נפשית וגם מבחינה
במסגרת עבודה על תאי גזע עובריים התבקשתי להציג את עמדת ההלכה לגבי: שימוש בדם עוברי(בתאי הגעז העובריים) לצורך מחקר. למרות שכיום ניתן להשיג תאי גזע
שלום, הבנתי שהבדיקה של סקירת מערכות השניה היא החשובה, ואיני מעוניינת לעשות את הבדיקה של סקירת מערכות המוקדמת. האם בכך אני מסכנת את העובר?
אני נמצאת ממש בתחילת הריון, שבוע השמיני סובלת מבחילות הקאות, סחרחורות, בנוסף ברוך ה' מניקה הנקה חלקית. אם אני לא אוכלת אני מרגישה לא טוב
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.