שלום רב,
אשתי עובדת כמתמחה בבי"ח בירושלים. כשיש לה תורנויות בשבתות, היא יכולה ללכת ברגל (חצי שעה) ולא להשתמש בהסעה של נכרים. כיוון שמדובר בהרבה שבתות שבהן היא עושה תורנות, עולה השאלה האם מותר יהיה לנו לנסוע לשבת למקום אחר, כאשר יש הסעות לשם, והיא תיאלץ להשתמש בהסעה ולא ללכת ברגל (האם פקטור של "הרבה שבתות" מהווה שיקול, שכן זה מהווה פגיעה בחיים נורמליים – וכן, אם הדבר אסור, מה לגבי "אירועים מיוחדים" – נניח שאת ליל הסדר כל המשפחה עורכת במקום שיש אליו רק הסעות, האם נצטרך לא להשתתף ולהישאר בביתנו?)
תודה רבה
לדעת הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, אינכם חייבים להמנע מנסיעה לשבת למקום רחוק יותר, גם אם הדבר יהיה כרוך בהסעה בשבת לבית החולים על ידי נוכרי.
ישנם מספר מאמרים שנכתבו בנושא. את המאמרים ניתן למצוא בספר אסיא ח' שער ג' – שבת ומועדים עמ' 241-249, ובספר אסיא ט' שער ב' – שבת ומועדים, עמ' 140-145, 207, 219, 221-226.
וכן מאמרו של הרב הלפרין על דרכו של הגרש"ז אויערבאך בהלכות פיקוח נפש בספר אסיא ט' עמ' 195-239.
ספרי אסיא הם בהוצאת מכון שלזינגר לחקר הרפואה ע"פ התורה וניתן לרוכשם באופן מקוון.
בחלק מהמארים ניתן לצפות דרך אתר מכון שלזינגר. יש להכניס את המקור למאמר במקום המתאים (לדוגמא אסיא ט) ואז הוא יציג את המאמרים המתאימים. לחיצה על מאמר עם קו תחתון תוביל למאמר עצמו. אנחנו כרגע בתהליכים של העלאת כל מאמרי אסיא לאתר אך דבר זה לוקח זמן… בכל אופן הלכה למעשה רצוי שתתיעצו עם רב מורה הוראה לאחר שתלמדו קודם את הנושא ברמה התאורטית.
ברצוני להתייעץ עמך בנושא אישי המשלב רפואה והלכה.הנני יהודי חרדי בן 26. כעת סטודנט לתואר ראשון בחינוך ומשם הכרתי את כתבייך. בעת שירותי הצבאי התפרצה
האם מותר על פי הלכה לקנות זרע מאדם זר ולהזריע אותו ברחם האשה? מדובר בזוג צעיר שאחרי הרבה שנות נשואים לא הצליחו להביא ילד לעולם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.