כשרות שח תרופות לפסח
שלום רב! קראתי באתר "אש התורה" ש: "כל התרופות (עם או בלי חמץ) שמיועדות לבליעה מותרות. ויטמינים ותוספי מזון לא בהכרח נכנסים לקטגוריה הזאת (אפילו
שלום רב.
במסגרת היותי סטודנט למשפטים עלי לכתוב עבודה בקורס במשפט עברי על מידת החובה של רופא צבאי אן ציבורי לסכן את חייו או בריאותו למען הצלת מטופל.
אודה מאד באם אוכל לקבל רקע על נושא זה וכן מהם מקורות המידע מהם אוכל לקבל חומר לעבודה זו.
תודה מראש.
א. ראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית, כרך ה, ערך "סיכון עצמי", עמ' 2 – 23.
ניתן לרכוש את הספר במכון שלזינגר בטלפון 02 – 6555266 או באינטרנט בקישור: https://www.medethics.org.il/siteheb/PriceList.asp
ב. "עד כמה חייב אדם לסכן עצמו כדי להציל חיי אחרים", (הרב יצחק זילברשטין עם הערות של הרב אביגדר נבנצל, והרב יהושע מ. בן מאיר)
ספר אסיא ז', עמ' 3 – 11.
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA7/R007010.asp
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA7/R007010a.asp
כמו כן אתה מוזמן לפנות למערכת הפורומים של מכון שלזינגר:
https://www.medethics.org.il/forum/heb
שלום רב! קראתי באתר "אש התורה" ש: "כל התרופות (עם או בלי חמץ) שמיועדות לבליעה מותרות. ויטמינים ותוספי מזון לא בהכרח נכנסים לקטגוריה הזאת (אפילו
בתרומת ביצית מתורמת נוכריה, כאשר הנתרמת יהודיה רווקה והזרע מבן זוגה (חבר) היהודי – האם יש צורך בגיור לבן שנולד? האם יש חשש להיותו פסול
כבודו כתב: "לצורך חולה/בריאות (כולל חולה שאין בו סכנה), ולצרכי ביטחון (אף שלא במצב פיקו"נ) — הגרשז"א הורה שאין בפתיחת/סגירת מעגל חשמלי איסור תורה, ומעיון
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.