תרומת דם המשך ל 1950

שתפו:

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

ב"ה

ראשית, תודה רבה על המענה

אפרסם אותו בלי נדר בין המורים בבית ספרי ובין שומעי השיעור שלי בבית הכנסת

שנית, להלן עוד שאלה באותו תחום:

האם נכון לחלק בין הקזת דם לבין תרומת דם גם מהנימוק, שהקזת דם היא לצורך רפואה, ואז יש דינים על האדם, ולכן לא כדאי לעשות זאת כשבית דין של מעלה יושבים, מה שאין כן תרומת דם היא לא לשם רפואתו של האדם עצמו, ואז אין עליו דינים?

ונניח שאכן אפשר לעשות חילוק כזה, האם נכון לומר שזה נוגע רק לימי שני וחמישי, אבל ביום שלישי כשמזל מאדים "קיימא בזווי", זה לא נוגע כי מכל מקום מוציאים דם מהגוף?

שלישית: האם צריך ליטול ידיים אחרי תרומת דם, או מכיוון שלא נוגעים בדם, לא צריך ליטול?

בתודה ובכבו"ר.

תשובה:

לשתי השאלות הראשונות:

אין לי ידע מספיק לענות לשתי השאלות הראשונות.

לשאלה השלישית: מן הראוי ליטול ידיים אחרי תרומת דם גם אם לא היתה נגיעה בדם. ואם לא ניתן ליטול אז לפחות לרחוץ את הידיים.

(מסקנה זו היא מסקנת הפוסקים להלכה, על אף שאיננה מוסכמת על כל הראשונים.)

הערה: לא ברור לי גם משמעות הביטוי "לצורך רפואה" שבשאלה הראשונה האם הכוונה לצורך קטן או גדול, שיש בו פיקוח נפש או שאין בו, וכו'.

להדפסה

שאלות נוספות

צום בתחילת הריון

אשה בחודש שני להריונה (הריון שני) , איננה מוגדרת בסיכון, אבל צמה בדרך כלל באופן מאד קשה, ומתלוננת על תחושת צימאון כל הזמן האם יכולה

קרא עוד »

דיכאון

האים אדם שסובל מדיכאון או אדם חלש אופי לא מחוייב להתחתן- בבקשה את דעת הרב עובדיה ודעת גדולי דור ספרדים. איך מוגדר "דיכאון"? הרי זה

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.