הבנת דעת הרב פינשטיין לגבי מניעת הריון
אני מבקשת עזרה להבנת הפרשנות של ר' משה פיינשטיין בקשר לבעיה של מניעת הריון, האם הוא מסכים או לא עם מניעת ההריון, כיצד הוא מסביר
שלום רב לכבוד הרב. עברתי לצערי לפני כחודש וחצי גרידה בעקבות הפסקת הדופק של התינוק (בהיותו בן פחות מ 40 יום). הדימום לא פסק במשך כ 5 שבועות, ובבדיקה החליט הרופא לבצע לי שוב לפני כשבוע שאיבה לשם ניקוי מלא של הרחם. בבדיקת מעקב אצל הרופא ביום ראשון האחרון, תוצאות האולטרא-סאונד העלו כי הרחם נקי לחלוטין וכי אין כל עדות לדימום תוך רחמי. עם זאת בדיקת-ההפסק באותו יום לא יצאה נקיה, והרופא שהינו שומר מצוות, אמר כי כנראה מדובר בדימום הנובע מפצע שנוצר מפרוצדורת השאיבה, ונראה לו כי אין מדובר במצב של דימום האוסר, אולם יש לשאול שאלת רב. אשמח לדעת האם אני יכולה להמשיך לבדוק ולהתחיל למנות מיום בדיקת האולטרא-סאונד. לתשובתך המהירה אודה.
אם חוות הדעת של הרופא מבוססת על השערה בלבד לא ניתן להקל.
אך אם היא מבוססת על ראייתו את מקור הדימום החיצוני ניתן לסמוך עליו ולא לראות בדיקה זו כאוסרת.
במקרה כזה, לגבי מועד הטבילה המדויק יש לשאול באופן אישי רב מורה הוראה.
אני מבקשת עזרה להבנת הפרשנות של ר' משה פיינשטיין בקשר לבעיה של מניעת הריון, האם הוא מסכים או לא עם מניעת ההריון, כיצד הוא מסביר
איך ניתן לבלוע כדור ביום כיפור, כאשר יש ליטול את התרופה בצרוף קצת אוכל?
בס"ד האם ניתן להתיר באופן זמני בקונדום לזוג נשוי עם שני ילדים כאשר האשה חולה וע"מ ששלום הבית לא יופר וכמובן שבהמשך אפנה לרופא נשים