פדיון הבן לאחר הפלה

שתפו:

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

אישה שהייתה בהריון ונפל לה העובר(מת בבטן היא הפילה וכו')ושוב היא נהייתה בהריון וב"ה היא ילדה בן זכר האם עושים לו פדיון? תודה על ההקשבה חירות..

תשובה:

תלוי באיזה שלב של התפתחות העובר, התרחשה ההפלה של ההריון הראשון.

ולכן, אם הפסקת התפתחות של העובר הראשון התרחשה לפני היום ה 41 מרגע ההפריה (עד שבוע 7+5 לפי מניין הרופאים, המוסיפים מטעמי נוחות 14 יום לגיל העוברי) אז ברור שניתן לפדות עם ברכה את הילד שנולד כדרכו בהריון השני.

אם הפסקת ההריון היתה מעבר ל 50 יום ממועד ההפריה – אין צורך בפדיון. אם יש ספק או שההריון הראשון הפסק להתפתח בין היום ה 40 ל 50, אזי בדרך כלל ראוי לבצע פדיון הבן אך בלא ברכה.

עד כאן ברמה התאורטית. ברמה המעשית ראוי להתיעץ עם רב מורה הוראה מנוסה.

להדפסה

שאלות נוספות

צום ביום כיפור

בס"ד לרב שלום וברכה, ביום כיפור מאוד מאוד קשה לי לצום. אני לא מתפקדת, אני כל היום במיטה (אני לא יכולה אפילו פיזית ללכת לבי"כ..),

קרא עוד »

צום בשמירת הריון

אשתי בשמירת הריון ונצטוותה על ידי רופא לא לקום מהמיטה ולהרבות בשתייה על מנת שלא יופיעו צירים מוקדמים. ב9 באב היא תהיה בתחילת חודש 9

קרא עוד »

הרגשה בתחילת מחזור

האם ידוע בספרות הרפואית על "הרגשה" בתחילת המחזור?ממתי הפסיק לנשים ה"הרגשה" בתחילת המחזור?האם כיום יש נשים עם "הרגשה" בתחילת המחזור?

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.