טלטול משאבת אינסולין בשבת
יש לי מטופל, תלמיד חכם, שאינו סומך על העירוב בירושלים וגם לא על העירוב השכונתי, כי לדעתו לא ניתן להתיר טלטול עם צורת הפתח בלבד.
בס"ד כ"ד טבת תשס"ו
הגדרת חולים בבית אבות.
בית אבות עם 5 מחלקות סיעודיות 2 תשושים ו 2 תשושי נפש ,אין עצמאיים 10% מקבלים הזנה ישירות לקיבה ,30% חולים סיעודיים שמאכילים אותם דייסה ע"י הצוות .
השאלה :
הגדרת חולים סיעודיים לעניין שבת ועוד כחולה שיש/אין בו סכנה.
כנ"ל לגבי תשושים ותשושי נפש.
משמעות לעניין היתר מלאכות שיש בהם חילול שבת לגביהם
אף שרוב החולים המתוארים כאן מוגדרים כחולים שיש בהם סכנה, ההגדרה צריכה להינתן לאחר דיון פרטני עם הנתונים הרפואים המלאים.
למעשה מומלץ מאוד ללמוד היטב בצורה מסודרת את הספר שמירת שבת כהלכתה (חלק א') או את הספר נשמת אברהם על שו"ע חלק אורח חיים.
את הספר נשמת אברהם ניתן לרכוש במכון שלזינגר, פרטים נוספים ניתן למצוא באתר המכון https://www.medethics.org.il
כמו כן כדאי לעיין במאמרו של הרב משה מרדכי פרבשטיין, ראש ישיבת חברון, גדרי "ספק פיקוח נפש" – חילול שבת לצורכי חולה מסוכן, ספר אסיא ט, עמ' 183 – 164. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091164.asp
יש לי מטופל, תלמיד חכם, שאינו סומך על העירוב בירושלים וגם לא על העירוב השכונתי, כי לדעתו לא ניתן להתיר טלטול עם צורת הפתח בלבד.
I found your site on the internet. I want to ask you, if you can answer that. There is a religious request to give sexual
שלום רב, אני עובדת כאחות חדר מיון, ברצוני לברר לגבי אמירת וידוי עם החולה. במסגרת עבודתי, לרב, בעת התדרדרות מתחילים בביצוע החייאה(מלבד חולים ספציפיים שעפ"י
שלום. אני סטודנטית במכללת "חמדת הדרום" ואת עבודת הגמר בקורס "יהדות ומדע" החלטתי לעשות בנושא של עיוור צבעים בהלכה.(לעניין קידוש החודש, בדיקת דם נידה וכו').
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.