צום ט באב בהריון (טרימסטר שלישי), המוגלובין נמוך
שלום כבוד הרב, בצום ט' באב השנה אהיה בשבוע 27 להריוני (תחילת חודש שביעי). אציין שההריון תקין, עם רמת המוגלובין נמוכה (10.6), בגינה אני נוטלת
שלום רב אני סובלת מילדות מבעיות של בררנות יתר באכילה. שמעתי כי ישנן דרכים לטפל בנושא דרך היפנוזה (לנסות ולשנות את ההרגלים הללו). האם ישנו סיכון בטיפול שכזה והאם ישנה מניעה הלכתית לעשות זאת ? תודה
א. לגבי הסיכון בטיפול היפנוטי – ראוי להתיעץ עם הרופא המטפל.
ב. מבחינה הלכתית כבר פסקו הפוסקים שאין איסור הלכתי בטיפול היפנוטי כל עוד המהפנט לא גורם למהופנט המטופל לעבור עבירות או לזלזל באיסורים.
ג. להלן דברי הנשמת אברהם (כרך ב' יו"ד ס' קעט, סוף ס"ק א) בשם הגרמ"פ פינשטיין באגרות משה יו"ד חלק ג', סי' מד:
———————
ולגבי טיפול בהיפנאטיזם, כותב האג"מ: שלא הוא ולא הגרי"א הענקין שליט"א רואים בזה איסור כי אין בזה כשוף, אלא שיש כח לאיזה אנשים להשפיע על אנשים חלושי העצבים. אך יש לחוש אם הרופא העושה זה הוא חשוד לעבור על איסורי תורה שמא יאמר לו לעשות דבר איסור, ולא יחשב אונס כיון דהביא עצמו לידי כך. ואם אין לחוש לזה כגון ברופא שהוא שומר תורה או באופן אחר שאין לחוש לאיסורין ולבטול מצות, אין בזה איסור. ואפילו לחולה שאין בו סכנה מותר, ואין בזה חשש זלזול בגופו דהוה כלא אפשר שמותר לזלזל בעצמו ולהתבזות כדאיתא בסנהדרין כו ע"ב, עכ"ד.
———————
ניתן לראות את הנשמת אברהם בלינק הבא: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.179.asp
שלום כבוד הרב, בצום ט' באב השנה אהיה בשבוע 27 להריוני (תחילת חודש שביעי). אציין שההריון תקין, עם רמת המוגלובין נמוכה (10.6), בגינה אני נוטלת
אני שבוע בדיוק לפני התאריך של קבלת הוסת. וראיתי כתמים חומים. ראיתי פעם אחת על התחתונית ולא ראיתי שזה ממשיך. אתמול בערב קיימתי יחסי אישות
קרוב משפחתנו בן כשנתים ככל הנראה יזדקק לתרומת אונה מהכבד עקב סיבוך מלידה ההורים אינם יכולים לתרום מסיבות רפואיות חלק גדול מבני המשפחה הקרובה הינם
yael: The reason I am writing you is that apparently that they are still dealing with your question here in the machon and they asked
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.