אפשרות של לידת עובר חי ועובר מת יחדיו
שלום רב, לצורך עבודה בנושא, אבקש לדעת האם ייתכן מצב בו יוולדו שני עוברים כאשר אחד חי והשני מת כאשר שניהם באותו שק מי שפיר
ידוע לנו שבשליש הראשון של ההריון התשמיש לא טוב לאישה ולולד ובשליש השני טוב לולד אך לא לאישה ובשליש השלישי טוב לשניהם.הלכך רציתי לדעת מה היא בדיוק תדירות יחסי הישות המומלצת לבני זוג כאשר האישה בהריון ונבקש מכב` לציין מה התדירות המומלצת בכל אחד מהשלישים (הראשון השני והשלישי) שכן אשתי עתה בחודש הראשון ואנו נמנעים לחלוטין מתשמיש מחשש לגרימת נזק. כמו כן רציתי לדעת עוד מה בנוגע לחודשי ההריון המתקדמים בהם הבטן מקשה על קיום יחסי הישות, האם יש להימנע בחודשים המתקדמים מתשמיש או שמא ניתן לשנות את התנוחות (דבר שבדרך כלל אסור). נודה לך באם תפסוק לנו על דרך החומרה
אין כלל הלכתי שווה לכל, כי הדבר תלוי במידה רבה במצב, כמו למשל הרגשתה של האשה בשליש הראשון של ההריון.
לכן כדאי לזכור את הכלל הקובע למעט בלפחות בכ 50% את התדירות בשליש הראשון של ההריון,
בשליש השני יש למעט מהרגיל אך לא באופן הקיצוני של השליש הראשון.
ובשליש השלישי אין הגבלות פרט לקשיים הטכניים שקיימים לפעמים (בד"כ לא), ולרצון ההדדי של בני הזוג.
שלום רב, לצורך עבודה בנושא, אבקש לדעת האם ייתכן מצב בו יוולדו שני עוברים כאשר אחד חי והשני מת כאשר שניהם באותו שק מי שפיר
בילקוט יוסף כתוב בסימן קח סעיף ח לגבי תפילת תשלומין: לא היתפלל ערבית יכול לצאת ידי חובה ע"י שליח צבור שאומר לש"צ שיכוון לפוטרו והוא
שלום רב, שמי אילן ואני עובד סוציאלי במחלקה סיעודית בשורש. פנתה אלי בשאלה אשתו של דייר, שבעקבות דימנסיה כיום אינו מדבר. כאשר התאשפז לאחרונה -ביקשו