הפרשות בעת מתן שתן
בס"ד שלום הרב, לצערי נראה לי שיש לי בעיה רפואית ורציתי לשאול אותך איך להתיחס לזה ומה לעשות הלאה. הבעיה היא שכאשר אני הולך לשרותים
לכבוד הר' שלום.
ברצוני לדעת מהו יחס ההלכה והרפואה מבחינה הלכתית, אתית ומשפטית לגבי הטיפול בחולה עם תסמונת מינכהאוזן? עד לאן צריך לטפל ומהיכן כבר אסור? האם צריך לשתף את המטופל בדילמות שלנו ובחשדות שלנו לגבי היותו לוקה במינכהאוזן?- מה לגבי האפשרות שאם ידע בחשדנו זה הוא יעזוב וידיע לביה"ח אחר שם לא יחשדו במחלה וינתחו אותו או יעמידו אותו בפני טיפולים מסוכנים?
אשמח לתשובה בהקדם,
תודה רבה,
הכלל ההלכתי הוא פשוט: אסור להזיק.
הפרקטיקה הנובעת מכך תלויה בכל מקרה ומקרה.
על פי ההלכה (ולא תמיד ע"פ החוק) מותר להמנע מלמסור לחולה חשדות או אינפורמציה רפואית הנוגעת לו אם מתן האינפורמציה עלול לגרום לו נזק.
בס"ד שלום הרב, לצערי נראה לי שיש לי בעיה רפואית ורציתי לשאול אותך איך להתיחס לזה ומה לעשות הלאה. הבעיה היא שכאשר אני הולך לשרותים
כבוד הרב שלום רב, שמי יהונתן ואני בן 20. נולדתי כבד שמיעה ברם בהגיעי לגיל 17 הפכתי חירש לחלוטין. לאחר דין ודברים והתיעצויות מרובות, עברתי
:תוכן השאלה כבוד הרבנים שלום רב, אני אח בבי"ח העובד במשמרות. כדי להיות ערני במהלך משמרת לילה אני זקוק בד"כ לכ-3 שעות שינה ברצף לפני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.