צום יום הכיפורים: יסוד ההיתר לשתיה לשיעורין בשאלה #5275 – בירור לגבי עצה מעשית בשתית משקה פגום
כתגובה לשאלה #5275 על שתיה לשיעורין עם אבנים בכליות:גוף התגובה: שלום עליכם א. קראתי את תשובת הרב, ולשאול נפשי הגיעה. האם עצם הסבל הכרוך באבנים,
שלום רב. לצערי עברתי אירוע של מות עובר. בתחילת החודש השביעי. העובר נולד מת ונשלח לקבורה. לאחרונה שמעתי על משפחות שגם להם קרה הדבר, ונתנו שם לעובר. אינני יודעת מה נהוג. הבנתי כי מלים את העוברים לפני קבורתם. האם זה נכון? האם יש לתת לו שם אם מלו אותו? ומה הטעמים לכאן או לכאן? אודה לכם מאוד על תשובתכם
אכן, תינוק זכר שנולד מת, מלים אותו על קברו, ונותנים לו שם. דין זה נכון גם ביחס לנפל שגופו שלם
[שו"ת מנחת שלמה ח"ב סי' צו אות ב]. אם לא מלו אותו, ועבר זמן מאז הקבורה, אין מוציאים אותו מקברו כדי למולו, ומכל מקום אפשר לתת לו שם, ונהגו לתת לנפל שמת שם לא שכיח, כגון מתושלח [שו"ת מנחת שלמה שם].
בברכה,
כתגובה לשאלה #5275 על שתיה לשיעורין עם אבנים בכליות:גוף התגובה: שלום עליכם א. קראתי את תשובת הרב, ולשאול נפשי הגיעה. האם עצם הסבל הכרוך באבנים,
Post Content שלום וברכה. במקרה שאדם הקיא במהלך יום כיפור, האם ימשיך את התחום כרגיל שדי שעליו לשתות? האם זה משנה אם נשאר זמן רב
תודה רבה על התשובה. אינני יודעת אם אנו מדברים על אותו התקן. ההתקן שראיתי באחד מתוכניות הבוקר צורתו כאות I ולאחר הכנסתו פותחים אותו כך
דודי כבן 50 עבר ביום שישי האחרון ניתוח לכריתת חלק נוסף מרגלו עקב היותו חולה סוכרת. עד לרגע זה הוא עדיין לא התעורר. הוא מאושפז
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.