השתלת איברים- מאמר של הרב גורן
To whom it may concern: I am trying to locate a copy of this: Mahanayim – the Army Chief Rabbinate’s monthly journal. I am specifically
רציתי לשאול- מה דעת ההלכה על שינוי גופני- כמו ניתוחים פלסטיים, ואפילו צביעת שיער, ובשונה- הרכבת משקפיים. האם זוהי התערבות במעשה ד' וכאילו לא נוח לנו ממצב זה- אז נשנה זאת? אני חוזר ומדגיש את שאלתי- אין כוונתי רק לשינוי ע"י ניתוח פלסטי ע"מ להראות, אולי- מושכים יותר- אם בעיני עצמנו ואם בעיני הסביבה- אלא גם התגברות על פגמים אחרים ושונים- כמו הרכבת משקפיים. תודה.
א. ככלל – מותר לעבור ניתוח כדי לתקן פגם אמיתי שגורם הפרעה באורח החיים. לכן מותר מבחינה הלכתית (בתנאי שלא מדובר בנטילת סיכון ממשי) לבצע ניתוח ליזר להורדת משקפים, אם מדובר באדם ללא סיכונים מיוחדים.
ב. לגבי ניתוחים פלסטיים – ראה באנציקלופדיה ההלכתית רפואית בעריכת פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים, 1994) כרך ד' ערך "ניתוחים", פרק "ניתוחים מיוחדים". עמ' 605-612, ובמקורות המובאים שם. להלן קישור לערך מתוך האנציקלופדיה בגרסה המקוונת שלו, דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject110.asp
To whom it may concern: I am trying to locate a copy of this: Mahanayim – the Army Chief Rabbinate’s monthly journal. I am specifically
מהו המנהג להניח תפילין במנחה של תענית ציבור? מה מקורו? מי נוהג אותו? (ספרדים, אשכנזים, תימנים, יהודי פראג וכו') מה הסיבה למנהג הזה?
שלום, הליתיום אינו משפיע על רמת נוזלי הגוף אלא רמת נוזלי הגוף משפיעה על ריכוזו (בזמן הטיפול צריך גם להיזהר שלא לשתות יותר מדי נוזלים).
האם ניתן לאשפז בן אדם כנגד רצונו שחולה במחלת נפש (סכיזופרניה למשל)?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.