עונשים בעולם הזה

שתפו:

15 ביולי 2005

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

שלום אני בן 23 ורוצה לשאול כמה שאלות:

1.למה בן אדם נולד (סליחה על מילה) מפגר עם בעיות נפשיות, מה זה בגלל הגלגול הקודם שהוא עשה בעיות ?

2.למה בן אדם שעושה מעשים לא טובים בעולם הזה הוא נענש אחרי כמה זמן וזה בדוק שזה מהקב"ה למה הוא נענש בגלל שהוא צריך ללמוד לקח ? יש כאלה בכלל שעושים מעשים רעים למשל אני עשיתי ונענשתי וחברי שעשו אפילו יותר גרועים לא נענשו על ידי אבא שבשמים למה זה קרה לי ולא להם מה זה מזכה אותי מעונשים יותר כבדים בעולם הבא למה דווקא החברים שהיו לי הם דווקא חיים בשקט שהם עשו מעשים רעים?

תשובה:

נושא "הגילגול" איננו דבר פשוט כל כך כפי שנראה משאלתך.

גילגול, לדעת הראשונים הסוברים שזו תופעה אמיתית, איננו העברה של איזה "מעבד אלקטרוני" שהקב"ה מעבירו מאדם שהלך לעולמו אל תוך גופו של אדם אחר.

ההסבר הוא הרבה יותר מורכב, ולא בכדי הרמב"ן שרומז למציאות הגילגול בכמה מקומות, תמיד נזהר וקובע שאסור לפרש את הדברים אלא להסתירם מהציבור ולאפשר רק לגדולי עולם להבינם.

לעניננו – אדם צריך לדעת שהקב"ה דן כל אדם על מעשיו שלו, ואין בידי אף אדם היכולת להשוות את רמת הנסיונות שלו עם רמת הנסיונות של זולתו.

ולכן הגישה הנכונה היא ברורה, כמבואר בדברי חז"ל ראה אדם שיסורים באים עליו – יפשפש במעשיו, ישפר את מעשיו, ויתפלל אל אביו שבשמיים.

דרך זו הוכיחה את עצמה מאות דורות, והיא נכונה גם היום.

את עצם שאלתך, שאל כבר אסף במזמור ע"ג שבספר תהילים, וענה עליה מנסיונו העשיר.

להדפסה

שאלות נוספות

המשך לשאלה 1118

שלום רב! התינוק שלנו מסוגל לינוק לבד רק מעט מאוד.הוא עוד לא למד לגמרי איך. כמו כן רציתי להרחיב את השאלה למשאבה ידנית.

קרא עוד »

אקטיגרף בשבת

שלום וברכה, לבני נתנו מכשיר אקטיגרף לענוד במשך שבוע רצוף.המכשיר ניתן ממעבדת שינה הנמצא בב"ח משגב לדך. הוא נראה כמו שעון יד והוא רושם תנודות

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.