שימוש במשככי כאבים בברית מילה
שלום וערב טוברצוני לדעת אם יש מחקרים מדעיים שמאשרים שיש תועלת בשימוש לידוקין כדי לשכך כאב התינוק בשעת המילה, באופן שמקטין את הכאב של התינוק
מחבל ירה ופצע יהודי,והמשיך לכייוון ירושלים.עמד שם רופא.2 אפשרויות לפניו,לטפל בפצוע השותת דם ולהציל את חייו,או לרדוף אחרי המחבל שעלול להתפוצץ במקום ציבורי ולהרוג רבים.לא ברור שהרופא יצליח לעוצרו,אך ייתכן גם שיצליח להזעיק עזרה נוספת.האם הצלת יחיד וודאית עדיפה על ספק הצלת רבים?
ברמה העקרונית השאלה עוסקת במצב בו הברירה היא בין להתחיל לטפל מייד בחולה בודד, כשהטיפול בו ימנע את האפשרות מלהציל אח"כ אנשים רבים. מן הראוי לדון במצב בו זה המצב הברור ללא ספקות.
חלק מהעקרונות הנוגעים לדבר ניתן ללמוד מדברי החזון אי"ש חו"מ, סנהדרין סי' כה ד"ה ויש לעין באחד.
וכדאי לעיין גם בשרידי אש חלק ב' סי' עח אות ד', ובספר אסיא ט' עמ' 322-328 ובהערות 26-33. להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091321.asp
שלום וערב טוברצוני לדעת אם יש מחקרים מדעיים שמאשרים שיש תועלת בשימוש לידוקין כדי לשכך כאב התינוק בשעת המילה, באופן שמקטין את הכאב של התינוק
שאלה לגבי צום ביום כיפור אני בהריון תאומים, שבוע 26. רופא הנשים אמר לי לא לצום, רציתי לברר עמדת ההלכה. תודה ושנה טובה
הריון ראשון של אישה צעירה הנשואה שמונה חודשים שהסתיים בשבוע שישי. האם יש צורך להמתין מחזור נוסף, או שניתן מיד לאחר סיום הדמם הלדני להכנס
בס"ד אני תומכת לידה. בשבת ליוויתי יולדת . הדרישה לחתימה עמדה על הפרק. צוות חדר הלידה קיבל את הסרוב לחתימה . מאידך האחות כתבה פרוטוקול
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.