סקירה: רוח יעקב – על ענייני חולה, גוסס, וקביעת זמן המוות.

, "סקירה: רוח יעקב – על ענייני חולה, גוסס, וקביעת זמן המוות." ספר אסיא טז, תשע''ט, עמ' 247.

ספרים שנתקבלו במערכת

רוח יעקבעל ענייני חולה, גוסס, וקביעת זמן המוות.

המחבר: הרב יעקב ששון, רח' נחל לכיש 19, רמת בית שמש.

הוצאה: נדפס בירושלים, שנת תש"ע. קל"ז + 16 עמ', כריכה קשה.

בספר בן ארבעה פרקים מורחבים, מציג המחבר את הסוגיות הנוגעות לסוף החיים על פי ההלכה תוך התייחסות מפורטת לנתונים הרפואיים המתעדכנים הנוגעים לחולה הנוטה למות ולקביעת רגע המוות.

"והנה הודעתי נאמנה כי לא נהגתי כמנהגם של אלה הממהרים בדברים בלא לחקור ולדרוש אחר דעות זולתם, ובכל דברי נטיתי אחר האמת והצדק, ונתיגעתי ליישב כל הדעות ולבארן היטב כאשר יראה כל רואה … כי לכל הדרכים טרחתי הרבה לבקש דרך ישרה, ולרדת לעומקם של דברים על פי קו האמת והיושר, לסקל ארחות עקלקלות, וללכת בארחות צדיקים".

(מתוך אחרית דבר, עמ' קל"ז).

הסכמות: מרן הגר"ע יוסף, הראשון לציון הג"ר שלמה משה עמאר, הג"ר זלמן נחמיה גולדברג. בספר המודפס מופיעה הסכמתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א על קונטרסים מהספר אותם קבל. בר"ח ניסן תש"ע כתב הגר"ע יוסף הסכמה נוספת לספר כולו, הסכמה שטרם פורסמה בה כתב בין היתר:

"שמח לבי ויגל כבודי בעיוני בספר היקר "רוח יעקב" אשר חיבר וערך נכדי ידידי וחביבי, דעסיק באורייתא תדירא. שוקד באהלה של תורה לילה כיום יאיר כחשכה כאורה חו"ב הרה"ג ר' יעקב ששון שליט"א. כל הרואה יאמר ברקאי כי כביר מצאה ידו בהיקף נכבד מדברי רבותינו הפוסקים ראשונים ואחרונים תפוחי זהב במשכיות כסף דבר דבור על אופניו. …"

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.