שאיבת חלב במשאבה ידנית בשבת
שלום וברכה אשתי שואבת חלב על בסיס יום יומי בכדי להאכיל את ביתנו בת השלושה חודשים שמסרבת לינוק. ברור הוא, שככל שהיא שואבת יותר, כך
מהם הכללים לגבי מניעת טיפול רפואי, משום "שב ואל תעשה"?
אשמח להתייחסות ספציפית לילד הסובל משיתוק מוחין, פיגור עמוק ועוד תסבוכות, שסובל כרונית מדלקות ריאה ומגיע למצוקות קשות שעלולות ללא טיפול להוביל למוות. הרופאים לא נתנו לו סיכוי לחיות, היום הוא בן חמש אבל סובל ומצבו הבריאותו לא טוב.
הכללים המתירים להמנע מטיפול רפואי קובעים שאין היתר למנוע טיפול רפואי אלא אם כן מדובר בחולה המקיים 3 תנאים:
1. הוא נוטה למות (לפי הערכות הרופאים לא נותרו לו יותר מחודשי חיים ספורים)
2. הוא סובל מאוד, בסבל קשה שאדם רגיל מעדיף למות במצבי סבל כאלה.
אם החולה נמצא בהכרה קיים גם תנאי שלישי
3. החולה רולה למות ולא לחיות.
ראה את מאמרו של הרב פרופ' אברהם שטינברג – הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות", אסיא עא-עב עמ' 25-39.
להלן קישור למאמר דרך אתר מגון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia71-72/Assia71-72.02.asp
שלום וברכה אשתי שואבת חלב על בסיס יום יומי בכדי להאכיל את ביתנו בת השלושה חודשים שמסרבת לינוק. ברור הוא, שככל שהיא שואבת יותר, כך
הרב פרופ' אברהם שטינברג והרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום רב, במסגרת תואר במשפטים, אני כותבת סמינריון בנושא העדר פוריות כעילת גירושין. ברצוני לבקש מכם פסקי
מה יעשה חולה המאושפז בבית חולים בו אי אפשר להדליק נרות בחדרים או ליד חלון – בחנוכה?
שלו' רב. זוג בעלי תשובה (שהבעל "מתנדנד") מבקש לדעת כיצד לנהוג במצב כדלקמן. האשה בהריון בסיכון גבוה באופן שלא מאפשר לה יחסי אישות. הבעל ,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.