טיפול בגופה לאחר חשיפה לקרינה רדיואקטיבית
נשאלתי ע"י קרוב משפחה, שהוא רופא באנגליה, איך יש להתייחס לגופתו של מישהו שנפטר זמן קצר אחרי שנחשף (למשל, ע"י מיפוי בלוטת התריס ביוד רדיואקטיבי)
רעייתי,בת 39, נמצאת בתחילת הריון(יש לנו ב"ה 4 ילדים בריאים).אנו רוצים לעשות בדיקת טרום לידה ומבקשים לדעת האם מבחינה הלכתית יש עדיפות לבדיקת סיסי שליה או בדיקת מי שפיר רגילה. מבחינת אשתי היא מעדיפה לבצע את בדיקת סיסי השליה, שכן היא מבוצעת בשלב הרבה יותר מוקדם בהריון (מקבלים גם תשובה יותר מהר) והיא מאד לחוצה מכל העניין והחששות הנלוות.מצד אחד אנו מבינים כי יש חשש יותר גדול להפלה מביצוע בדיקת סיסי שליה מאשר בבדיקת מי שפיר. מאידך, אם יהיה מקום להפסקת ההריון,ההפסקה מבוצעת בשלב הרבה יותר מוקדם מאשר לאחר בדיקת מי שפיר ואולי יש בכך יתרון.
נודה על קבלת הדרכה הלכתית בעניין.
מבחינה הלכתית עדיף לבצע דיקור מי שפיר על פני דיקור סיסי שליה עקב הסיכון הכפול (לפחות) בדיקור סיס שליה.
אבל אם מדובר בדיקור סיסי שליה לפני סוף שבוע 7 למנין הרופאים, כך שניתן לבצע הפסקת הריון לפני היום ה-40 מההפריה, אזי יש עדיפות הלכתית לדיקור סיסי שליה, לפי דעתו של הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, שהתיר הפסקת הריון מטעמים של בריאות העובר, לפני היום ה-40.
נשאלתי ע"י קרוב משפחה, שהוא רופא באנגליה, איך יש להתייחס לגופתו של מישהו שנפטר זמן קצר אחרי שנחשף (למשל, ע"י מיפוי בלוטת התריס ביוד רדיואקטיבי)
יש פיגוע המוני (חס וחלילה) וישנם המון פצועים , הרופא צריך להתחיל לטפל באנשים לפי מה הוא קובע את הקדימויות במשפט הישראלי? תודה רבה.
לקראת חג הפסח הקרב ובא התעוררה אצלה שאלת כשרות הכדורים שאני לוקחת לחג הפסח. אני סובלת מכאב ראש כרוני. כיום אני לוקחת תוספי מזון המקלים
שאלה על דברי הרב ד"ר הלפרין במאמר: על משמעות המושג רחם בלשון חז"ל: כשלמדתי את הגמ' בנדה יז, חשבתי לתרץ קצת אחרת ממה שתרץ הרב,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.