צום יום כיפור בהריון (טרימסטר שני)
שלום רב יש לי שאלה לגבי יום כיפור אני הריונית כרגע בסוף חודש שלישי בכיפור אהיה בערך חודש חמישי… אני אמנם לא דתיה אבל בדרך
חבר קרוב שלנו ואשתו אינם מצליחים להביא ילדים לעולם מזה מספר שנים, לאחר בדיקות ונסיונות טיפול ממושכים, גילו כי הבעיה היא בזרעו של חברי שיש בו פגם ואינו יכול להפרות. הפתרון שהוצע להם הוא אימוץ ילד ופתרון שני הפריה מלאכותית באמצעות תרומת זרע מבנק הזרע והוסבר להם כי למרות הסודיות בודקים מראש את מקור הזרע מחשש לגילוי עריות. רצינו לדעת איך ההלכה מתייחסת לילד שבה לעולם בדרך זו. האם הוא ממזר?
על אף דיון הלכתי שהתקיים בדורות האחרונים בנושא, להלכה פסקו גדולי הפוסקים שאין ממזרות בתרומת זרע. הפוסקים הם: הג"ר משה פיינשטיין זצ"ל, הגר"ב ז'ולטי זצ"ל, ויבדלו לחיים הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף שליט"א.
האיסור להשתמש בתרומת זרע מתורם יהודי אנונימי נובע מכך שיש איסור להביא ליצירת ילד שיש לו אב בלתי ידוע.
ילד כזה יכול לפגוש את אחותו מאביו ולשאתה לאשה בלא שידעו שהם אחים מהאב.
כיום תרומות הזרע בישראל הן אך ורק במסלול אנונימי מוחלט. בעוד שבארה"ב יש שני מסלולים מקובלים לתרומת זרע: מסלול אנונימי ומסלול פתוח. אם גם בישראל יפתח מסלול פתוח – לא יהיה קיים יותר האיסור הנ"ל.
שלום רב יש לי שאלה לגבי יום כיפור אני הריונית כרגע בסוף חודש שלישי בכיפור אהיה בערך חודש חמישי… אני אמנם לא דתיה אבל בדרך
לפני כשנה וחצי ילדתי את בני הראשון בניתוח קיסרי ולאחר שפסק לי הדימום הלכתי לרופאה כדי לשאול על אמצעי מניע לנשים מניקות הרופאה נתנה לי
שלום, אני בע"ה רוצה ללמוד רפואה ורציתי לשאול מה הדעה ההלכתית בנוגע לניתוח גופות במהלך לימודי רפואה. אני יודעת שיש איסור לפגום בגופה אבל גם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.