סקירת המכשירים המשמשים בברית מילה
שלום. אשמח אם תוכלו להפנות אותי לחומר הסוקר את מיני המגנים השונים (כגון מגן קלאמפ ועוד רבים אחרים) לצורך מצוות מילה. לא מן ההיבט ההלכתי
תודה לכבוד הרב
השאלה שלי היא היתה לגבי חולה שאין בו סכנה האם מותר לעשות רישום דיגיטלי
גם אם נאמר שבכתיבה במחשב יש בה בעיה מדאוריתא השאלה היא האם ע"י גוי מותר
שאפי' שמותר לחולה שאין בו סכנה לעשות לו כל צרכיו השאלה היא האם רישום רפואי שלא בטוח שהוא נצרך בחלק מהמקרים מותר
וגם אם נאמר שאין שום בעיה שגוי רושם כי היהודי לא מעוניין ברישום שלו השאלה היא האם אפשר ליישם בבתי חולים את הפתרון של גויים בשבת
וגם אשמח לדעת כיצד נוהגים בענין זה בשערי צדק
תודה רבה
א. לגבי חולה שאין בו סכנה, מותרת אמירה לגוי גם אם יש ספק בחיוניות המלאכה המבוקשת.
האמירה אסורה אם ברור שאין בה תועלת או ספק תועלת רפואית.
ב. בבתי חולים, גם רישומים אדמיניסטרטיבים חיוניים לתפקוד בית החולים וממילא גם לטיפול בחולים.
ג. לגבי הנוהג בפועל בשערי צדק, מומלץ שתפנה לרב משה פלג – רב המרכז הרפואי שערי-צדק.
שלום. אשמח אם תוכלו להפנות אותי לחומר הסוקר את מיני המגנים השונים (כגון מגן קלאמפ ועוד רבים אחרים) לצורך מצוות מילה. לא מן ההיבט ההלכתי
שלום רב, אני נוטלת גלולות במשך כ8 שנים. וסובלת ממגינרנות (מה שלא סבלתי בעבר), בנוסף בדיקות הכולסטרול שלי יצאו גבוהות מאוד (300 TOTAL ו200 LDL).
1. האם הגלולה מליאן כשרה לפסח? 2. האם התרופה טרבינאפין כשרה לפסח? תודה
לרה"ג ד"ר מרדכי הלפרין, שלום המשפט המתוקן הוא (הדשינויים מודגשים במייל המקור, דני): "שאלנו את הרופא למקורו של הדימום הצפוי לאחר הבדיקה הפולשנית, והוא הסביר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.