נישואים לבעלת מום בלב
רציתי לשאול בענין קרבה משפחתית: יש מקרה שבו אני מעונין לשאת אשה,שנולדה במשפחה שהם בני דודים,שיצאו מהם בעלי מום,והיא יצאה עם מום בלב,שאינו מסוכן לדברי
שלום רב. שמי רעות ואני סטודנטית לסיעוד. לאחרונה נודע לי כי קיימת בעיה בלקיחת דם להורים. ברצוני לשאול : א. האם הדבר נכון ? (הבנתי כי יש בזה משום פגיעה בכיבודם למרות שאינני מבינה מדוע זאת כך) ב. מדוע אסור לקחת מהם דם ? ג. האם יש עוד קרובים או אנשים שאסור לי לקחת מהם דם כגון: אחים, סבים, אח"מים וכו ??? תודה ויום טוב !
א. הבעיה בנטילת דם להורים איננה קשורה במצוות כיבוד הורים, אלא באיסור החמור של חבלה בהורים, עליה נאמר "מכה אביו ואמו מות יומת."
איסור חמור זה קיים רק לגבי הורים, בעוד שלגבי כל אדם אחר קיים איסור חבלה "רגיל" הנלמד מן הפסוק "לא יוסיף," וכן מדיני גזלה. (רבנו יונה מסכת אבות פרק א' משנה א').
ב. אם ה"חבלה" איננה סתם פגיעה אלא לקיחת דם מבחינה רפואית – אין בכך איסור, אך חז"ל חששו מאוד מחריגה מהמידה הנדרשת, חריגה שתכניס את המעשה לתוך הקטגוריה של איסור תורה.
ג. למעשה, אם אין אחר שיוכל לקחת את הדמים, או שלקיחה על ידי אחר כרוכה בסבל מיותר להורה – במקרה כזה מותר לבן לקחת את הדם, והוא גם מקיים בכך בגופו את המצוה הנשגבה של כיבוד הורים.
רציתי לשאול בענין קרבה משפחתית: יש מקרה שבו אני מעונין לשאת אשה,שנולדה במשפחה שהם בני דודים,שיצאו מהם בעלי מום,והיא יצאה עם מום בלב,שאינו מסוכן לדברי
שלום רב רציתי לשאול על מכשיר הביבי סנס. מה יעילותו של המכשיר ? האם מותר להפעילו בשבת ואם כן באיזו צורה?
האם ראיתם את החוזר מינהל רפואה 4/2015 החדש של משרד הבריאות של דר פנחס ברקמן – ״קוים מנחים לסדציה פליאטיבית לחולה הנוטה למות״?האם זה תואם
בס"ד לכבוד כבוד הרב שלום רב! שמי XXX ואני בן 21. לפני כחודש ימים נכנסתי לעבוד במגן דוד אדום. תפקידי במערכת הוא להיות תורן מוקד
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.