מה המקור של הוספת שבעה נקיים? האם זה נכון שנשים קיבלו על עצמן? האם דבר כל כך משמעותי בחיי הזוגיות מתקבל בכזאת קלות,רק בגלל שנשים קיבלו על עצמן?האם יכולה להיות אפשרות שרבנים יבטלו את הגזירה הזאת מתוך נימוק הלכתי?
א. חיוב ספירת שבעה נקיים איננו נובע מ"קבלת נשים". והאומר כך טועה ומטעה.
ב. החיוב לספור "שבעה נקיים" מפורש בתורה (ויקרא טו,כח) לגבי אשה זבה.
ג. מאחר והאבחנה בין אישה זבה לבין אשה נידה (שמן התורה איננה חייבת בשבעה נקיים אלא בהשלמת ז') אינה קלה ורוב הציבור איננו מסוגל לעמוד בה, לכן קבעו חכמים (זו לא קביעת נשים) שבכל דימום וסתי רגיל של האשה יש לספור שבעה נקיים.(רמב"ם הלכות איסורי ביאה, פרק יא, הלכה ג)
ד. קיימים מצבים הרבה פחות שכיחים בהם ההחמרה נובעת מקבלת נשים ולכן יש להם יחס מיוחד בדברי הפוסקים.
המשך משאלה מס' 3540 קיבלתי את תשובתכם בנוגע לתפילה על מין הוולד עד 40 יום ובו כתבתם שישנם תסמונות שהמין הגנטי לא יתפתח כזכר אך
שלום כבוד הרב,בהמשך לשיחתנו, בעניין עבודתי בשבת כאחות בבית חולים:מה דין הקלדה במחשב שימוש בעכבר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.